stevenetMedlem sedan juni 20001 251 inlägg Efter att ha uppdaterat till Firefox 2.0.0.10 visas inte t.ex. nedanstående korrekt:
http://cow.neondragon.net/stuff/reflection/
Liknande skript som detta fungerar inte heller:
http://www.netzgesta.de/reflex/
Området där reflektionen ska vara läggs in, men någon reflektion syns inte. Skriptet fungerade utmärkt innan uppdatering av webbläsaren. Testar jag samma sida i t.ex. IE fungerar det. Någon annan som har liknande bekymmer?
J.N.Medlem sedan apr. 20031 660 inlägg HEJ!
Det fungerar i Opera 9.22, men inte i Firefox 2.0.0.10.
Varför har jag ingen aning om.
Danne VMedlem sedan aug. 20068 090 inlägg Kan vara att scriptet inte är helt OK och att tidigare versioner av FF var mer generösa och tillät felaktigheter.
Kan du debugga?
J.N.Medlem sedan apr. 20031 660 inlägg Det beror på vad du menar med debugga, jag har verktygen i Firefox, men inte kunskapen. :h
J.N. skrev:
Varför har jag ingen aning om.
Danne VMedlem sedan aug. 20068 090 inlägg
J.N. skrev:
Det beror på vad du menar med debugga, jag har verktygen i Firefox, men inte kunskapen. :h
Svarade du mg?
Jag kan inget om js heller. men om du vill ha hjälp tror jag du måste tala om vad debuggen säger och tala om det här. Kanske också posta själva skriptet.
J.N.Medlem sedan apr. 20031 660 inlägg
Danne V skrev:
Svarade du mig?
Ja, jag svarde dig, fick för mig att du skrivit denna tråden, vilken ju inte var fallet. :r
stevenetMedlem sedan juni 20001 251 inlägg I och med den senaste uppdateringen fungerar det igen. Funderar på vad utvecklarna håller på med. :/
colioneMedlem sedan juni 20014 421 inlägg Det är en bugg i FF, det fanns en ganska seriös säkeretsbrist i ff innan 2.0.0.10 som ledde till att canvas-elementen ritade ut en del av minnet isället för det man bad om (under vissa förutsättningar). I 2.0.0.10 fixades den buggen. Dock så missade Mozilla att implementera en annan fix, vilket innebär att 2.0.0.10 är trasig (vad gäller det mesta vad rör canvas.). Mozilla slppte dock 2.0.0.11, två eller tre dagar efter 2.0.0.10 så om du uppdatererar till den borde scriptet funka.