VimpMedlem sedan juli 20022 537 inlägg Jag försöker plocka fram koordinaterna för ett visst objekt med javascript, vilket inte är något problem så länge som sidan ligger som vanligt, men så fort jag använder frames så får jag helt fel (får fortfarande koordinater som gäller för den enskilda framen).
Är det någon som vet hur man får ut koordinaterna för ett objekt som ligger i en frame?
Peter SMedlem sedan dec. 20025 483 inlägg Koordinaterna för objektet relativt till webbläsarfönstret?
VimpMedlem sedan juli 20022 537 inlägg Precis. Nu får jag bara för den aktuella framen, men jag vill ha för hela fönstret.
Peter SMedlem sedan dec. 20025 483 inlägg Hämta <iframe>:ens koordinater relativt till huvudfönstret och addera dem med objektets koordinater.
VimpMedlem sedan juli 20022 537 inlägg Tips på hur det ska lösas? Har försökt göra just det på en del olika sätt, men utan större framgång.
colioneMedlem sedan juni 20014 421 inlägg Har du några kod-exempel på det du har provat?
VimpMedlem sedan juli 20022 537 inlägg Det jag kör nu är:
var cleft = 0;
var ctop = 0;
if (obj.offsetParent)
{
cleft = obj.offsetLeft
ctop = obj.offsetTop
while (obj = obj.offsetParent)
{
cleft += obj.offsetLeft
ctop += obj.offsetTop
}
}
Med det får jag ut koordinaterna för det aktuella fönstret, men hur ska jag få ut förälderfönstret?
Peter SMedlem sedan dec. 20025 483 inlägg På samma sätt:
var obj = window.frames["MyIframe"];
...
VimpMedlem sedan juli 20022 537 inlägg Jag kan inte ha någon kod i förälderfönstret, och jag vet inte vad framen jag har koden i heter (händer även att den inte ligger i en frame). Jag måste alltså _om_ koden ligger i en frame kunna få ut koordinaterna för den.