ArizonMedlem sedan juli 200799 inlägg Kan nån hjälpa mig med detta?
jag har försökt med
document.getElementById("diven").style.visibility = hidden;
document.getElementById("diven").style.visibility = visible;
men jag får error, hidden is undefined från firebug.
vidare undrar jag hur jag kan göra diven osynlig från början, men ändå få den att byggas? hade problem med detta tidigare, men dte kanske löser sig själv när jag får show/hide att fungera.
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg "hidden" resp "visible".
Sedan funderar jag på om inte frågor om javascript eventuellt passar bättre i javascriptforumet...
ArizonMedlem sedan juli 200799 inlägg BAH! hur kunde jag missa det!?
ja, du har rätt >_<
ZaimanMedlem sedan dec. 20014 239 inlägg Tråden flyttas från ASP.NET
ArizonMedlem sedan juli 200799 inlägg OK, nu går det att visa/dölja den, men problemet är att om sidan laddas om så döljs diven (vilket är default). Hur kan jag fixa detta?
Jag har försökt med javascript och hidden field eftersom viewstate och javascript inte är kompisar...
<script type="text/javascript" language="javascript">
function showDiv()
{
document.getElementById("divHolder").style.visibility = "visible";
document.getElementById("visibility").setAttribute["value"] = "visible";
}
function hideDiv()
{
document.getElementById("divHolder").style.visibility = "hidden";
document.getElementById("visibility").setAttribute["value"] = "hidden";
}
function determineShowHide()
{
if(document.getElementById("visibility").getAttribute["value"] == "visible")
{
showDiv();
}
else
{
hideDiv();
}
}
</script>
/*....*/
<body onload="javascript:determineShowHide()">
<div id="divHolder" style="visibility:hidden;"><!--prylar--></div>
<input type="hidden" runat="server" id="visibility" value="" />
det jag vill göra är att ha diven osynlig när man först kommer till sidan, men att dess synlighet ska behållas om sidan laddas om, om den då visas. om den döljs ska den förbli dold (funkar) vid en reload/postback.
man klickar fram bilden, varpå man laddar om sidan, då blir den dold, fast den ska synas.
är detta enklare att lösa med ren viewstate på nåt sätt?
Peter SMedlem sedan dec. 20025 483 inlägg Då får du använda cookies. I avdelningen för skript tillhandahållna av wF-medlemmar har spango laddat upp ett trevligt sådant.
Testa även att söka i detta forum - liknande trådar har förekommit tidigare.
ArizonMedlem sedan juli 200799 inlägg ok? är cookies det enda sättet?
det lutar åt att jag gör det serverside istället.. eller så är det för krångligt.
Peter SMedlem sedan dec. 20025 483 inlägg Jag förstår inte hur du skall kunna göra detta serverside. Ponera att jag klickar för att visa en div, för att därefter direkt stänga webbläsaren. Hur skall div:en kunna visas med en gång om jag sedan öppnar samma sida igen?
Eller menar du att du med en annan lösning laddar om sidan varje gång div:ens synlighet ändras? Då fungerar det ju med serversidekod.
ArizonMedlem sedan juli 200799 inlägg
Eller menar du att du med en annan lösning laddar om sidan varje gång div:ens synlighet ändras? Då fungerar det ju med serversidekod.
det var så jag menade, ja.
får se hur det artar sig.