VinnarenMedlem sedan sep. 2005833 inlägg Hej
Jag får inte ut någon text i det öppnade fönstret.
ajax.infoWindow = window.open("info.htm","Information om Stuga", "height=600,width=800,status=yes,toolbar=yes,menubar=yes,location=no");
använder jag
ajax.infoWindow.document.write('<H1>Popup Test!</H1>');
då skrivs texten ut, men nu vill jag använda innerHTML.
Har provat:
ajax.infoWindow.document.innerHTML = "Test";
men ingenting skrivs ut.
Vad har jag gjort för fel??
window.open funkar inte i IE, får felmeddelandet: Invalid argument.
Tacksam för all hjälp :stud
Peter SMedlem sedan dec. 20025 483 inlägg Du behöver använda innerHTML på ett element, typ:
ajax.infoWindow.document.getElementsByTagName("body").item(0).innerHTML = "Test";
Det andra argumentet till open() är namnet på fönstret, vilket jag inbillar mig inte får innehålla ex. mellanslag.
VinnarenMedlem sedan sep. 2005833 inlägg tack, nu funkar det. Har nu fått ett nytt problem att skriva till fönstret. Det fungerar i IE men inte i FF :r
Det är på rad 266, ajax.getAvailable(); som inte fungerar i FF. Kommenterar jag bort den raden fungerar det andra.
Hur löser jag det så det äöven fungerar i FF??
tacksam för all hjälp :stud
VinnarenMedlem sedan sep. 2005833 inlägg japp, vet det hade jag också blivit glad över. Men får inget felmeddelande. Utan det kommer bara upp en tom ruta i FF, medan i IE funkar det som det ska.
i IE klagar den dock på ajax.infoWindow.stop(); men det fungerar:
Object doesn't support this method or property typ
Peter SMedlem sedan dec. 20025 483 inlägg För att bli av med felmeddelandet relaterat till stop(), kan du skriva:
if (window.stop) ajax.infoWindow.stop();
VinnarenMedlem sedan sep. 2005833 inlägg tack, nu klagar den inte på något i IE, men den fungerar inte i FF. Får bara ut en tom ruta.
Har provat att debugga den i FF på ajax.getAvailable();, men borde inte det som den hämtade innan skrivas ut i popupp rutan? Jag har ju stannat den på funktionen som inte fungerar i FF.
Vad kan det vara för fel?? :(
DavlidMedlem sedan okt. 200725 inlägg Firefox har en utmärkt felkonsol med felmeddelanden som skulle göra det enklare att svara på frågan. Kika under menyn Verktyg.
VinnarenMedlem sedan sep. 2005833 inlägg får ju inget felmeddelande, varken i FF eller i Firebug :x
colioneMedlem sedan juni 20014 421 inlägg Kan du ge oss en länk till sidan då?
VinnarenMedlem sedan sep. 2005833 inlägg nu funkar det. la det i en div--tagg på "rätta" sidan oskippar popupp-rutan :bire