Finns det något sätt att skriva en location href istället för nedanstående länk?
<a href="image.jpg" class="thickbox" rel="galleryNews-10" title="bildrubrik">
Tack
6 svar · 908 visningar · startad av room
Finns det något sätt att skriva en location href istället för nedanstående länk?
<a href="image.jpg" class="thickbox" rel="galleryNews-10" title="bildrubrik">
Tack
Visst!
<a href="javascript:window.location.href='image.jpg';" class="thickbox" rel="galleryNews-10" title="bildrubrik">
el.
<a href="#" class="thickbox" rel="galleryNews-10" title="bildrubrik" onclick="window.location.href='image.jpg'; return false;">
Försök göra så att sidan fungerar även om man inte har javascript igång, och i och med det låta användaren själv välja hur han/hon vill öppna länken. Att länka direkt till javascript: eller # är inte vackert.
<a href="image.jpg" class="thickbox" rel="galleryNews-10" title="bildrubrik" onclick="window.location.href='image.jpg'; return false;">
Om man vill göra det ännu snyggare så gör man så här! :)
<a href="image.jpg" class="thickbox" rel="galleryNews-10" title="bildrubrik" onclick="window.location.href=this.href; return false;">
Ok, det var inte riktigt så jag menade tyvärr. Jag ska förtydliga mig.
Jag vill alltstå (eller kan inte) använda mig av <a href... taggen alls. Jag har ett helt Div som skall vara klickbart så jag vill alltså ha enligt denna princip:
<div onclick="location.href='...."> </div> mn hur får jag in de attributen som jag angav i exeplet ovan, dvs title, rel och class.
Eller finns det något annat sätt att lösa det? Går det att skriva typ:
<a href... ><div> </div></a>
vänligen,
room skrev:
Jag vill alltstå (eller kan inte) använda mig av <a href... taggen alls.
...
Eller finns det något annat sätt att lösa det? Går det att skriva typ:
<a href... ><div> </div></a>
Hur går det här ihop? :OO
Du får fundera på vad du vill ha med, REL är en parameter som hänger på en <a> så vill du ha med den så måste du ju använda dig av <a>. Ganska enkel matematik.
Och vill du göra en <div> klickbar så måste du sätta en onclick i diven, precis som du är inne på i ditt senaste inlägg. CLASS och TITLE kan du ju sätta på vad som helst så den är ju bara att trycka in i <div class="" onclick="" title=""> osv...