webForumDet fria alternativet

OnMouseOut med fördröjning på underelement

JavaScript

2 svar · 482 visningar · startad av web00132

Medlem sedan maj 2001797 inlägg
Frågan#1

Jag kör följande kod:

<div class='textbox' id='textboxes' onmouseout="var th=this; this.timeout=setTimeout(function(){th.style.display=   'none';}, 400);">
<p>Rubrik<br /><br /><br /><br />Längre text<a href='index.php'>Länk</a></p>
</div>

När muspekaren dras bort från diven försvinner diven och det funkar bra, även med en liten fördröjning. Men om muspekaren befinner sig ovanpå länken i koden ovan försvinner diven även då och det vill jag inte. Går det att inkludera underelement till diven i en javascriptsnutt så de omfattas av mitt onmouseout-event?

Medlem sedan juni 20014 421 inlägg

snabbhack:

<!doctype html>

<div class='textbox' id='textboxes' onmouseout="var th=this; timer=setTimeout(function(){th.style.display='none';}, 400);">

<p>Rubrik<br /><br /><br /><br />Längre text<a href='index.php' onmouseover="clearTimeout(timer)">Länk</a></p>

</div>
Medlem sedan maj 2001797 inlägg

Tack för svar! Det ser ut som en skön lösning men helst skulle jag vilja ha något som gör att jag slipper skriva kod i a-taggen eftersom min kund ska kunna skriva in länkar själv och då gärna slippa ta med ett onmouseover-event varje gång (alltså, jag kör wordpress html-editor som genererar länk-koden, jag slipper gärna gå in och pilla i det scriptet). Nån som vet något sådant?

274 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
133 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
138 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
132 ms — ändringar (db)