coderMedlem sedan mars 200741 inlägg
colione skrev:
Vad du gör är ju att be webbläsaren skapa dig en ny instans getHttpRequest, denna returnerar i sin tur ett objekt som här placeras i xhr.
Vad menar du händer om man inte skapar en ny instans av getHttpRequest?
Det intressanta är väl att skapa ett XMLHttpRequest -objekt.
colioneMedlem sedan juni 20014 421 inlägg
coder skrev:
Vad menar du händer om man inte skapar en ny instans av getHttpRequest?
Det intressanta är väl att skapa ett XMLHttpRequest -objekt.
I det här fallet inget speciellt och ja.
colione skrev:
I det här fallet inget speciellt och ja.
Du ser framför dig att getHttpRequest är en klass. När man skapar en klass så instansierar man den. Men det är ingen klass, det är en funktion som returnerar ett instansierat objekt.
Edit: Javascript är ju ett löst typat programspråk. Beroende lite på så är ju allting objekt i javascript. Men det innebär ju inte att alla objekt behöver nyskapas. Du ju t.ex. skriva d=document och sen använda documents metoder på d. (för att spara tecken).
colioneMedlem sedan juni 20014 421 inlägg
coder skrev:
Du ser framför dig att getHttpRequest är en klass. När man skapar en klass så instansierar man den. Men det är ingen klass, det är en funktion som returnerar ett instansierat objekt.
Edit: Javascript är ju ett löst typat programspråk. Beroende lite på så är ju allting objekt i javascript. Men det innebär ju inte att alla objekt behöver nyskapas. Du ju t.ex. skriva d=document och sen använda documents metoder på d. (för att spara tecken).
Det har jag full koll på.
colione skrev:
Det har jag full koll på.
Jag får inte ut något vettigt av detta. Vad snackar vi om egentligen? Du håller tom med mig om att man inte behöver något new i denna situation!
Varför ska den då finnas där?
Då säger du
"Varför ska den inte finnas där?"
colioneMedlem sedan juni 20014 421 inlägg Den fanns där för att jag inte plockade bort den när jag modifierade fuels kod. Iom att den inte påverkade beteendet brydde jag mig inte heller om att tabort den. :)
FuelMedlem sedan okt. 20001 285 inlägg ok, bra då är alla nöjda :birp tackar & bockar (y)
Hej!
Hur gör man om man vill att scriptet ska slumpa fram två olika rader efter varandra?
Jag har försökt anropa det två gånger, på följande sätt:
<div id="visa"></div>
<script type="text/javascript"><!--//--><![CDATA[//><!--
omg();
//--><!]]></script><br><br>
omg();
//--><!]]></script>
och
<div id="visa"></div>
omg();