Släng fram en alert på this.src istället vid onclick - så får du se vad den innehåller. Min gissning är att den inte innehåller just images/plus.gif - utan hela sökvägen.
Dels kan du inte använda ett enkelt = för jämförelse, dels så kan du inte jämföra this.src med den relative sökvägen, då this.srv innehåller den fulla sökvägen.
Det första problemet innebär att först körs this.src = 'images/plus.gif', och this.src får värdet 'images/plus.gif'. Sedan skickas uttryckets värde ('images/plus.gif') till if-satsen. Denna tycker att värdet är sant eftersom det är en sträng som inte är tom. Sedan sätts this.src till images/plus.gif.
Om det bara vore för det felet så skulle du bara kunna byta ut = till ==. Dock så fanns det ju ett fel till. För det rekommenderar jag en annan approach för jämförelsen, nämligen en regexp. Jag rekommenderar följande kod:
Den koden testar om src slutar med plus.gif.
(. betyder något speciellt dock, punkten matchar nämligen vilket tecken som helst, så även en fil vid namn plusxgif eller plus3gif räknas som sant i if-satsen. Dock lär det inte ställa till med några problem för dig.)
Dels kan du inte använda ett enkelt = för jämförelse, dels så kan du inte jämföra this.src med den relative sökvägen, då this.srv innehåller den fulla sökvägen.
Jag såg det också, uppdaterade dock aldrig mitt inlägg... Hmm undra varför? :q
I alla fall, om jag hade två = vid jämförelsen ändrades inget överhuvud taget. Det måste ha och göra med att src tar ut hela sökvägen. Ditt svar funkade i alla fall och jag är otroligt glad för det! TACK! :birp