TriKriMedlem sedan juli 20079 inlägg
Hej!
Kan man ha en funktion som kan anropas både av JavaScript och PHP (t.ex. vid utvärdering av formulärdata)? Går det på något sätt, eller är man tvungen att skriva scriptet två gånger, ett i varje språk? En lite långsökt och krånglig lösning jag har tänkt på är att använda AJAX för att på så sätt skicka argumenten till en PHP-sida, som i sin tur kör funktionen och skickar tillbaka resultaten. Men det sättet har ju också sina brister. Finns det inte något smidigare sätt att sköta det här på?
nitro2k01Medlem sedan aug. 20037 630 inlägg
Det finns säkert någon som har gjort en bit kod som i PHP och Javscript som tar och läser en fil med definitioner, typ en XML-fil som säger att detta fält måste vara minst tre tecken långt osv, som sedan läses var för sig av JS och PHP. Jag vet dock inget namn på ett sådant skript, och inte heller några bra sökord.
TriKriMedlem sedan juli 20079 inlägg
Hur menar du med en XML-fil och att ett fält måste vara ett visst antal tecken långt? Vad har man det till?
nitro2k01Medlem sedan aug. 20037 630 inlägg
Jag menar att man skriver en xml-fil som innehåller information om vad varje fälta får/ska innehålla. Sedan läses den filen av javascript eller PHP så att samma kontroll kan utöfras på två ställen.