TulorkMedlem sedan aug. 2004903 inlägg I den förra inlägget fick jag rätt på mitt första problem där jag ville att * skulle ändras till "ok" om man skrev in mer än 3 tecken.
Nu undrar jag lite hur jag ska lösa mitt nästa som är av samma karraktär.
Jag vill fortfarande byta * till "ok" om fältet innehåller mer än 3 tecken, men denna gången fylls fältet med innehållet i en post från en annan sida. Naturligtvis funkar inte onkeyup eftersom man inte trycker på tangenterna.. hur får jag detta fältet att byta * till "ok"?
Dock så måste onkeyup finnas kvar om fältet inte fyllts från föregående sida
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Flytta javascriptet från onkeyup till en egen javascriptfunktion:
<script>
function checkLength() {
if (document.getElementById('inputelementet').value.length>3) {
document.getElementById('foo').style.color='green';
document.getElementById('foo').innerHTML='ok!!!';
}
}
</script>
Kalla på funktionen från onkeyup:
<input type="text" id="inputelementet" onkeyup="checkLength();"/>
, samt i body-elementets onload.
<body onload="checkLength();">
Går att göra snyggare, och mer dynamisk, men du kanske fattar principen...
mvh
TulorkMedlem sedan aug. 2004903 inlägg hur gör jag om det är ett <select> fält det handlar om föresten? onload funkade inte så bra som jag först trodde heller :(
TulorkMedlem sedan aug. 2004903 inlägg onchange va det ja :)
men det funkar fortfarande inte riktigt med onload. saken är den att i den specifika filen har jag inte en <body>, denna filen inkluderas till en annan... kanske fuckar till det lite.
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Varför har du inte <body>?
Du måste inte använda onload - du kan gott lägga in det bara mellan <script> och </script>.
TulorkMedlem sedan aug. 2004903 inlägg <body> ligger i en annan fil, lite svårt att förklara. spelar ingen roll, det funkade att lägga den mellan <script>