webForumDet fria alternativet

Radera confirm script:

3 svar · 464 visningar · startad av Megaman

MegamanMedlem sedan jan. 2004118 inlägg

Hej på er gôtt fôlk.

Jag har en radera länk som när man trycker på den så frågar den om jag verkligen vill radera det som finns i databasen alltså just den jag har valt att radera vilket funkar bra till en viss del.

Om det finns ett namn som heter tex Megaman's så får jag inte upp bekrätfa rutan utan den raderas direkt men om man har samma namn fast med Megaman´s så får jag upp rutan där jag skall bekräfta raderingen.

Nu till min fråga kan man gå runt det på något sätt så att man kan få upp bekräfta rutan på namn med just detta tecken ' ???

nu ser det ut så här.

<a href='default.asp?typ=delete&amp;id="&stamnamn("ID")& "&filter="&Request("filter")&"' onClick=""return confirm('Vill du verkligen radera " + stamnamn("stamnamn") + " ??? \n\n Från databasen, detta går ej att ångra...');"">Radera</a>"

Det går säkert men jag vet bara inte hur, tack på förhand...

@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg

Är stamnamn("stamnamn") en referens till ett recordset i ASP?
I så fall: använd & för att konkatenera (som du gör på alla andra ställen), inte +.
Dessutom måste du escape:a ', vilket görs med backslash.

Jag skulle gärna se att det såg ut så här:

Response.write "<a href=""default.asp?typ=delete&amp;id=" & stamnamn("ID")& "&amp;filter=" & Request("filter") & """ onclick=""return confirm('Vill du verkligen radera " & replace(stamnamn("stamnamn"), "'", "\'") & " ??? \n\n Från databasen, detta går ej att ångra...');"">Radera</a>"

(Jag lade till en response.write för att kodraden ska vara komplett.)

MegamanMedlem sedan jan. 2004118 inlägg

Ja det referens till ett recordset.

Det funkade perfekt det du skrev @nders utan några som helst problem.

Alltså jag måste säga det att vad hade forumet varit utan dig @nders, voigtann1, cyprys, emission och resterande utav experterna som lyfter detta forum till vad det är idag, det kan jag säga NADA...

Tack för att ni gör detta forum så bra för andra som inte kan eller förstår allt så bra som ni gör, och för att ni står ut med oss som inte är experter och kommer med många gånger kanske dumma frågor.

@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg

Alla är bra på olika saker - och alla är nybörjare någon gång.

Ha det bra! :)

127 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
123 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)