UweMedlem sedan nov. 2003181 inlägg Tänkte mig att ha ett script som visar upp en xml struktur från en sträng i stället för att öppna en fil. Resultatet som ska visas är samma som det ser om man väljer att visa en xml-fil i webbläsaren. Har försökt med följande, men resultatet blir inte så som jag hade tänkt:
function OpenXml(XmlString)
{
Window = window.open('', '', 'menubar=no,toolbar=no,status=no,directories=no,location=no,resizable=yes');
with (Window.document)
{
open();
write(XmlString);
close();
}
return false;
}
spangoMedlem sedan juni 20008 205 inlägg Webbläsaren vet inte vilken MIME-typ det är på det du skriver. Du kan ange det i open, byt ut open(); mot open("application/xml"); så borde det ordna sig.
UweMedlem sedan nov. 2003181 inlägg Låter väldigt lågiskt det du skriver. Tyvärr funkar det inte ändå, enda gången det verkar bli rätt är när jag använder text/plain som mimetype?
spangoMedlem sedan juni 20008 205 inlägg Återigen öppnar jag munnen snabbare än jag borde... verkar vara en IE-grej.
http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/ms536652.aspx
UweMedlem sedan nov. 2003181 inlägg Antar att man måste spara ner det som en fil innan man öppnar det. Verkar inte finnas någon väg runt vilket jag tycker är märkligt.