kepeMedlem sedan maj 20074 inlägg Jag har problem att hitta en ersättare till "onclick" i IE. Eftersom koden nedan inte fungerar vet jag inte hur jag ska lösa det. Har testat "addEventListener" också, men det blev bara fel.
element = document.createElement("option");
// Kod...
element.onclick = function() {
// Kod...
}
Behöver hjälp så fort som möjligt. Tack i förhand.
Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg Jag hänger inte riktigt med på vad du vill göra. Vill du skapa en select-lista och att något skall hända när användaren ändrar värde i listan?
kepeMedlem sedan maj 20074 inlägg
Web-Tor skrev:
Jag hänger inte riktigt med på vad du vill göra. Vill du skapa en select-lista och att något skall hända när användaren ändrar värde i listan?
Jag skapar har skapat en select-lista med att antal "options". När klienten väljer ett alternativ i listan så vill jag utföra en del saker och om jag använder "onclick" eller "onchange" så fungerar det inte i IE. Jag behöver alltså något som kan ersätta "onclick" eller "onchange".
KoplikMedlem sedan juli 20011 129 inlägg OnChange eller OnClick är det som ska användas.
Om du sätter eventhandlern på option så förstår jag att det kan bli problem, om du istället provat att fäster eventhandlern på select-elementet kanske det fungerar bättre.
IE ska inte ha några problem att känna av en event om den är korrekt.
IE gillar attachEvent(event, funktion) medans Mozilla föredrar addEventListener(event, funktion, useCapture)
kepeMedlem sedan maj 20074 inlägg
Koplik skrev:
IE gillar attachEvent(event, funktion) medans Mozilla föredrar addEventListener(event, funktion, useCapture)
Detta fungerade både i IE och firefox.
selectlistan.onchange = function() {
document.location = this.options[this.selectedIndex].value;
}
Tack för hjälpen.
ZaimanMedlem sedan dec. 20014 239 inlägg Markera gärna tråden som löst.