Tjena
Har sökt i JS forumet utan att hitta det jag söker efter.
Jag har en select-lista med ett gäng språk, som ser ut såhär:
<select name="offer_desc_lang" class="w_150" onchange="return change_lang(this[this.selectedIndex].value, 1, 'SVE');">
<option value="SVE" selected="selected">SVE</option>
<option value="ENG">ENG</option>
<option value="FIN">FIN</option>
<option value="POL">POL</option>
<option value="RUS">RUS</option>
<option value="GER">GER</option>
<option value="FRA">FRA</option>
<option value="ITA">ITA</option>
<option value="SPA">SPA</option>
<option value="EST">EST</option>
</select>
Det hela är inkluderat i en texteditor, i rullistan väljer man vilket språk man vill "hoppa" till.
Det som strular är funktionen change_lang() som anropas när man väljer något annat än det som är valt i listan:
<!--
function change_lang(lang, offer_id, lang_code){
if(lang != 0){
if(confirm("Ev. ändringar kommer inte att sparas, vill du fortsätta?\n")){
window.location.href= "adm_offers_edit_foo.asp?do=edit_site&offer_id=" + offer_id + "&lang_code=" + lang + "&layout=admin";
return true;
}
return false;
// document.add_key_form.offer_desc_lang.selectedLabel.text = lang_code;
}
}
//-->
Det som händer när man byter språk är att en confirm() dyker upp och frågar "Ev. ändringar kommer inte att sparas, vill du fortsätta?". Trycker man "Ok" så kommer man till det språk man valt, trycker man "Avbryt" så stannar man kvar vid ursprungsspråket.
Problemet är att om det står "SVE" i min select och man väljer "ENG" och sedan trycker på avbryt, så stannar man kvar vid sidan för "SVE", bara det att det står "ENG" i min select.
Så, det jag vill göra är att genom funktionen åter sätta det aktuella värdet som selected=""selected"" om man trycker avbryt.
Har testat några olika varianter, så som selectedLabel resp. selectedIndex, men kan inte särskilt mycket javascript, så kommer inte på vad som krävs.
Vore bra om någon visste hur jag ska lösa det här, tack!