stattinMedlem sedan jan. 2005713 inlägg Hej!
Som vanligt brukar inte jag komma på någon bra rubrik på mina trådar, jaja till saken:
Hur ska jag få en ifram att täcka den yta som blir kvar efter innehållet?
Om vi säger att ca halva sidan innehåller lite text och bilder, sen vill jag ha en iframe som börjar där innehållet tar slut och täcker upp resterande del av sidan ner till webbläsarans nedre kant. Det ska inte vara några bestämda mått eftersom det kan skilja sig från dator till dator.
Finns det något script för detta eller kan man lösa det med css på nått vis?
DufferMedlem sedan mars 2003429 inlägg Hej,
Nu talar jag i egenskap av novis javascriptprogrammerare som mest sysslar med ajax, men jag har för mig att jag har sett någonstanns att man kan tareda på hur stor t.ex en div är så har du texten i den och tar reda på hur stort fönstret är borde det funka, måste finnas ett sätt för det i JS =)
Kan funka... iaf en idé =D
Mvh
Danne VMedlem sedan aug. 20068 090 inlägg Har inte forskat i det här, men jag tror knappast det finns nåt knep. Kanske det går att få nåt att funka i en eller annan webbläsare som råkar ha vissa inställningar, men knappast nåt som funkar cross browser, osv.
Sorry att jag är så negativ, men jag tycker du ska försöka hitta en bättre lösning som t.ex. SSI om det är möjligt. Eller bara acceptera och jobba vidare....