ragnaredMedlem sedan apr. 2003152 inlägg Jag undrar hur man gör så att detta script uppdateras en ända gång inne på en av mina sidor. Automstiskt så när man går in på sidan titta.asp så vill jag att den skall direkt uppdatera sig en gång inte fler...
<INPUT TYPE="button" NAME="clear" VALUE="Töm" class="button" ONCLICK="clearBasket()" style="float: right"></FORM>
TravoniMedlem sedan okt. 20041 538 inlägg Det där är inget script, utan en formulärknapp.
Fattar faktiskt ingenting vad du har i görningen. Förklara mer.
Om du skall uppdatera sidan en gång så måste du sätta en kaka eller något sådant för att ta reda på hur många ggr du uppdaterat sidan.
ragnaredMedlem sedan apr. 2003152 inlägg Jag menar att när man klickar på töm som knappen heter, så tömmer den min varukorg. Men jag vill inte att man ska behöva klicka på den utan den skall sköta det själv. Att när man kommer in på den sidan så skall den göra det själv.
<script type="text/javascript">window.onload=function(){
clearBasket();
}</script>
ragnaredMedlem sedan apr. 2003152 inlägg funkar inte den tar inte den koden???
ragnaredMedlem sedan apr. 2003152 inlägg det funkade det var jag som krabbade till det. Men den känner av denna koden där man måste bekräfta hur ändrar jag den så att man inte måste trycka på okej knappen utan att den gör det direkt istället
function clearBasket() {
if (confirm('töm varukorgen')) {
index = document.cookie.indexOf("TheBasket");
document.cookie="TheBasket=.";
top.center.frames\[2\].location = "bottom.asp";
}
}
<script type="text/javascript">window.onload=function(){
index = document.cookie.indexOf("TheBasket");
document.cookie="TheBasket=.";
top.center.frames[2].location = "bottom.asp";
}</script>