vill ha ex <blommor> Din text här </blommor> när man kllickar på denna länk, nu blir det bara <blommor>
<a href="#" onClick="smilie('blommor)');('/blommor)'); return false;"><blommor></blommor></a>
10 svar · 378 visningar · startad av WebbisNet
vill ha ex <blommor> Din text här </blommor> när man kllickar på denna länk, nu blir det bara <blommor>
<a href="#" onClick="smilie('blommor)');('/blommor)'); return false;"><blommor></blommor></a>
Ge oss mer kod... och ditt javascript kod... har inget med ASP att göra..
<a href="#" onClick="smilie('blommor)');[b]smilie[/b]('/blommor)'); return false;"><blommor></blommor></a>
Vild gissning
voigtann1 skrev:
Ge oss mer kod... och ditt javascript kod... har inget med ASP att göra..
<a href="#" onClick="smilie('blommor)');[b]smilie[/b]('/blommor)'); return false;"><blommor></blommor></a> Vild gissning
Tack, detta funkade perfekt
<a class="menu" href="#" onClick="smilie('<blommor> ');smilie(' </blommor>'); return false;"><blommor></blommor></a>
Flyttas från ASP
hur kan det komma sig att när vissa klickar på höger sida av länken så visas enbart <blommor> och inte </blommor> efter
i explorer står det bara ex </blommor> och <blommor> som ska stå först försvinner, funkar perfekt i firefox
inp = Replace(inp,"<konst>","<table background=""/images/bg/art.gif"" width=""600"" height=""80""><tr><td valign=""top"" style=""background-repeat:repeat; margin-left:0px; margin-top:0px; font:Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size:12px; font-weight:bold; color:#000000;"">",1,-1,1)
inp = Replace(inp,"</konst>","</td></tr></table>",1,-1,1)
inp = Replace(inp,"<blommor>","<table background=""/images/bg/flowers.gif"" style=""background-repeat:repeat; margin-left:0px; margin-top:0px; font:Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size:12px; font-weight:bold;"" width=""600"" height=""80""><tr><td valign=""top"" >",1,-1,1)
inp = Replace(inp,"</blommor>","</td></tr></table>",1,-1,1)
inp = Replace(inp,"<sport>","<table background=""/images/bg/sport.gif"" style=""background-repeat:repeat; margin-left:0px; margin-top:0px; font:Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size:12px; font-weight:bold;"" width=""600"" height=""80""><tr><td valign=""top"">",1,-1,1)
inp = Replace(inp,"</sport>","</td></tr></table>",1,-1,1)
inp = Replace(inp,"<stop>","<table background=""/images/stop.gif"" style=""background-repeat:no-repeat; background-position:right; margin-top:0px; font:Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size:12px; font-weight:bold;"" width=""600"" height=""80""><tr><td valign=""top"">",1,-1,1)
inp = Replace(inp,"</stop>","</td></tr></table>",1,-1,1)
inp = Replace(inp,"<kyckling>","<table background=""/images/easter/kyckling.gif"" style=""background-repeat:no-repeat; background-color:#f6e360; background-position:right; margin-top:0px; font:Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size:12px; font-weight:bold;"" width=""600"" height=""80""><tr><td valign=""top"">",1,-1,1)
inp = Replace(inp,"</kyckling>","</td></tr></table>",1,-1,1)
inp = Replace(inp,"<kyckling1>","<table background=""/images/easter/kyckling1.gif"" style=""background-repeat:no-repeat; background-color:#ffff00; background-position:right; margin-top:0px; font:Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size:12px; font-weight:bold;"" width=""600"" height=""80""><tr><td valign=""top"">",1,-1,1)
inp = Replace(inp,"</kyckling1>","</td></tr></table>",1,-1,1)
inp = Replace(inp,"<äggkorg>","<table background=""/images/easter/eggbasket.gif"" style=""background-repeat:no-repeat; background-color:#f6e360; background-position:right; margin-top:0px; font:Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size:12px; font-weight:bold;"" width=""600"" height=""80""><tr><td valign=""top"">",1,-1,1)
inp = Replace(inp,"</äggkorg>","</td></tr></table>",1,-1,1)
Det är fortfarande javascriptet som spökar tror jag...
voigtann1 skrev:
Det är fortfarande javascriptet som spökar tror jag...
ska jag visa allt jag har på scriptet eller går det utläsa felet?
i explorer står det bara ex </blommor> och <blommor> som ska stå först försvinner, funkar perfekt i firefox
Va?
ska jag visa allt jag har på scriptet eller går det utläsa felet?
Förklara istället vad felet är... har ingen susning om vad du har för problem eller vad du egentligen söker nu är det javascriptet som spökar så att den inte lägger in i din textarea? eller är det på presentations sidan eller?
jag har en textarea i klotterplanket och länkar som ska skicka in texten i textarean. För att inte sidan ska strula så ska det vara lätt för medlemmarna att få till det rätt, I FF får jag ex <blommor> </blommor> som det ska vara men i IE får jag bara in </blommor> på samma kod.
Hur ser funktionen smilie ut, då?