webForumDet fria alternativet

får inte detta rätt

10 svar · 378 visningar · startad av WebbisNet

WebbisNetMedlem sedan feb. 20032 027 inlägg

vill ha ex <blommor> Din text här </blommor> när man kllickar på denna länk, nu blir det bara <blommor>

<a href="#" onClick="smilie('blommor)');('/blommor)'); return false;">&lt;blommor&gt;&lt;/blommor&gt;</a> &nbsp;
voigtann1Medlem sedan juni 20019 519 inlägg

Ge oss mer kod... och ditt javascript kod... har inget med ASP att göra..

<a href="#" onClick="smilie('blommor)');[b]smilie[/b]('/blommor)'); return false;">&lt;blommor&gt;&lt;/blommor&gt;</a> &nbsp;

Vild gissning

voigtann1 skrev:

Ge oss mer kod... och ditt javascript kod... har inget med ASP att göra..

<a href="#" onClick="smilie('blommor)');[b]smilie[/b]('/blommor)'); return false;">&lt;blommor&gt;&lt;/blommor&gt;</a> &nbsp;

Vild gissning

Tack, detta funkade perfekt

<a class="menu" href="#" onClick="smilie('<blommor>&nbsp;');smilie('&nbsp;</blommor>'); return false;">&lt;blommor&gt;&lt;/blommor&gt;</a> &nbsp;
LarsGMedlem sedan dec. 200012 464 inlägg

Flyttas från ASP

hur kan det komma sig att när vissa klickar på höger sida av länken så visas enbart <blommor> och inte </blommor> efter

i explorer står det bara ex </blommor> och <blommor> som ska stå först försvinner, funkar perfekt i firefox

inp = Replace(inp,"<konst>","<table background=""/images/bg/art.gif"" width=""600"" height=""80""><tr><td valign=""top"" style=""background-repeat:repeat; margin-left:0px; margin-top:0px; font:Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size:12px; font-weight:bold; color:#000000;"">",1,-1,1)
inp = Replace(inp,"</konst>","</td></tr></table>",1,-1,1)
inp = Replace(inp,"<blommor>","<table background=""/images/bg/flowers.gif"" style=""background-repeat:repeat; margin-left:0px; margin-top:0px; font:Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size:12px; font-weight:bold;"" width=""600"" height=""80""><tr><td valign=""top"" >",1,-1,1)
inp = Replace(inp,"</blommor>","</td></tr></table>",1,-1,1)
inp = Replace(inp,"<sport>","<table background=""/images/bg/sport.gif"" style=""background-repeat:repeat; margin-left:0px; margin-top:0px; font:Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size:12px; font-weight:bold;"" width=""600"" height=""80""><tr><td valign=""top"">",1,-1,1)
inp = Replace(inp,"</sport>","</td></tr></table>",1,-1,1)
inp = Replace(inp,"<stop>","<table background=""/images/stop.gif"" style=""background-repeat:no-repeat; background-position:right; margin-top:0px; font:Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size:12px; font-weight:bold;""  width=""600"" height=""80""><tr><td valign=""top"">",1,-1,1)
inp = Replace(inp,"</stop>","</td></tr></table>",1,-1,1)
inp = Replace(inp,"<kyckling>","<table background=""/images/easter/kyckling.gif"" style=""background-repeat:no-repeat; background-color:#f6e360; background-position:right; margin-top:0px; font:Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size:12px; font-weight:bold;""  width=""600"" height=""80""><tr><td valign=""top"">",1,-1,1)
inp = Replace(inp,"</kyckling>","</td></tr></table>",1,-1,1)
inp = Replace(inp,"<kyckling1>","<table background=""/images/easter/kyckling1.gif"" style=""background-repeat:no-repeat; background-color:#ffff00; background-position:right; margin-top:0px; font:Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size:12px; font-weight:bold;""  width=""600"" height=""80""><tr><td valign=""top"">",1,-1,1)
inp = Replace(inp,"</kyckling1>","</td></tr></table>",1,-1,1)
inp = Replace(inp,"<äggkorg>","<table background=""/images/easter/eggbasket.gif"" style=""background-repeat:no-repeat; background-color:#f6e360; background-position:right; margin-top:0px; font:Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size:12px; font-weight:bold;""  width=""600"" height=""80""><tr><td valign=""top"">",1,-1,1)
inp = Replace(inp,"</äggkorg>","</td></tr></table>",1,-1,1)

Det är fortfarande javascriptet som spökar tror jag...

voigtann1 skrev:

Det är fortfarande javascriptet som spökar tror jag...

ska jag visa allt jag har på scriptet eller går det utläsa felet?

i explorer står det bara ex </blommor> och <blommor> som ska stå först försvinner, funkar perfekt i firefox

Va?

ska jag visa allt jag har på scriptet eller går det utläsa felet?

Förklara istället vad felet är... har ingen susning om vad du har för problem eller vad du egentligen söker nu är det javascriptet som spökar så att den inte lägger in i din textarea? eller är det på presentations sidan eller?

jag har en textarea i klotterplanket och länkar som ska skicka in texten i textarean. För att inte sidan ska strula så ska det vara lätt för medlemmarna att få till det rätt, I FF får jag ex <blommor> </blommor> som det ska vara men i IE får jag bara in </blommor> på samma kod.

spangoMedlem sedan juni 20008 205 inlägg

Hur ser funktionen smilie ut, då?

275 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.7de19299
135 ms — hämta forumlista (db)
135 ms — hämta statistik (db)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)