webForumDet fria alternativet

värde mellan framset

1 svar · 254 visningar · startad av Gimbo

GimboMedlem sedan dec. 20001 626 inlägg

Hej,
listar en massa objekt i en lista och har chechboxar bredvid varje objekt, hur gör jag för att skicka med samtliga värdena från alla checkboxar till en annan sida?

sidan är uppdelad i 2frames, där knappen som man submitar är på ena frames och alla objekt på andra framen... jag vill att då man markerar samtliga checkboxar och klickar på submit så skall man fånga upp samtliga värden i den här formen... varde.asp?id=1,2,3,4,5 så att jag sedan kan splitta dessa för att uppdtera databasen... någon som har någon som helst aning om hur man kan åstadkomma detta?

The_HulkMedlem sedan juni 20031 837 inlägg

har för mig att man kan komma åt objekt i andra frames med parent.framename istället för att använda document.

vi har två frames med ID frmLeft och frmRight.
i frmLeft har vi två input-boxar med ID inp1 och inp2 (alternativ kan vi sätta ett gemensamt namn på alla vi vill hämta, ex name="chkbox" på alla våra checkboxar)

i frmRight har vi en input-knapp som anropar en funktion fn_copy1() alt. fn_copy2()

function fn_copy1()
{
  var oFrmLeft = parent.getElementById('frmLeft');
  var o1 = oFrmLeft.getElementById('inp1');
  var o2 = oFrmLeft.getElementById('inp2');
  var link = "mylink.asp?id=" + o1 + "," + o2;
  document.location = link;
}

function fn_copy2()
{
  var oFrmLeft = parent.getElementById('frmLeft');
  var objs = oFrmLeft.getElementsByName('chkbox');
  var link = "mylink.asp?id=";
  for(var i=0; i<objs.length; i++)
  {
    link += objs[i] + ",";
  }
  document.location = link;
}

Jag har inte testar koden men tror att det kanske kan hjälp dig lite på vägen.

/r jag vet inte om alla webbläsare tycker detta är OK eller om de räknar det som någon sorts phishing om man försöker komma åt andra frames.

135 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)