är det nån som hittar felet till varför det inte kommer en popup!!
<script language="JavaScript">
function fonster(URL) {
var oppna = open(URL, "Kias Smörgås - Time2Show", "toolbar=no, location=no, directories=no, status=no, menubar=no, scrollbars=no, resizable=no, width=600, height=450, top=50, left=50")
}
</script>
<body onLoad="javascript:fonster(’kiassmargas.asp’)" leftmargin=0 topmargin=0 marginwidth=0 marginheight=0 bgcolor="#000000" link="#CCCC99" vlink="#CCCC99" alink="#CCCC99" >
DenkanMedlem sedan juni 2002256 inlägg Popup-blocker?
Använd window.open() istället för bara open()?
Sen vet jag inte om det är något vajsing med dina apostrofer. Är iaf inte identiska med mina '-tecken.
Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg 1. Du kan inte ge fönstret ett namn som innehåller mellanslag (Kias Smörgås - Time2Show)
2. Du använder ’ iställer för ' vid anropet.
hjälper inte med nåt av det.. finns det nåt annat sätt att göra det på
DenkanMedlem sedan juni 2002256 inlägg Du bekräftar att det inte är en popup-blocker som spärrar?
Testa lägg in länken och se om det dyker upp något fönster vid klick:
<a href="javascript:void(0);" onclick="javascript:fonster('http://www.google.se');">Gå till google.se</a>
det kommer ett fönster japp
DenkanMedlem sedan juni 2002256 inlägg Slutsats: Det är popup-blocker, alternativt har du fortfarande fel apostrofer.
skit så.. har ju varit inne och petat med popup i inställningarna i webläsaren.. kan man komma förbi det och öppna ett fönster utan att webläsaren hanterar det som popup?
DenkanMedlem sedan juni 2002256 inlägg Jag har inte labbat något med att få fram popups vid laddning av sidor (iom jag inte gillar det ;p), så tyvärr inte.
bossseMedlem sedan juni 2003772 inlägg
kan man komma förbi det och öppna ett fönster utan att webläsaren hanterar det som popup?
Visst! Du kan öppna det i en iframe istället!
dAEkMedlem sedan feb. 20041 816 inlägg
Pellsater skrev:
skit så.. har ju varit inne och petat med popup i inställningarna i webläsaren.. kan man komma förbi det och öppna ett fönster utan att webläsaren hanterar det som popup?
Vad vore det för mening med popup-blockers då?
Vad du kan göra är att placera ut en länk där användarna själva kan öppna sidan, eller tänka om och slopa "nytt fönster"-tanken. :i