mo:d:fiMedlem sedan jan. 200474 inlägg
Hej!
Sitter och försöker använda mig av ModalBox i en asp .NET applikation men har stött på en hel del problem.
Jag anropar en aspx sida som laddar en dynamisk DropDownList i ett modal popup fönster m.h.a. modalbox och sen vill jag ha ett javascript som fångar upp det valda värdet i listan innan fönstret stängs.
Problemet är dock att hur jag än bär mig åt så kan jag inte hitta denna lista med mitt javascript. har även provat lista alla element på sidan med "select" taggen och den hittar ett element som dock har ett odefinerat namn samt valt värde.
Nedan är länken till komponenten jag använder mig av.
Om någon har någon idé på hur detta elände skall lösas blir jag överlycklig. Stirrat mig blind på det hela dagen nu.
http://okonet.ru/projects/modalbox/demo.html
Peter SMedlem sedan dec. 20025 484 inlägg
Hejsan!
Det vore kanon om du med ett exempel kan visa problemet.
mo:d:fiMedlem sedan jan. 200474 inlägg
självfallet.
På bassidan har jag en länk som er ut såhär:
<a href="MyFilesMoveFile.aspx?id=56" title="Simple form" onclick="Modalbox.show(this.title, this.href, {width: 600}); return false;">Send link to a friend</a>
samt detta script:
function executeCommand(cmd, id, id2)
{
var url = 'MyFilesExecuteCommand.aspx?cmd=' + cmd + '&id=' + id + '&id2=' + id2;
var self = this;
var myAjax = new Ajax.Request( url, { method: 'get', onComplete: Modalbox.hide()});
}
Tanken är att man klickar på länken och den nya sidan laddas vilket den gör.
På den nya sidan finns följande kod:
<asp:HyperLink ID="okLink" runat="server" href="#" onClick="executeCommand('mv', ("id genererat på servern"), document.getElementById("id genererat från servern").value">Flytta</asp:HyperLink></div>
Så tanken är att när man stänger modal popup'en så görs ett ajax anrop som använder det valda värdet i DropDownListan och sen körs Modalbox.Hide() för att stänga fönstret.
Allting funkar fint förutom att jag inte kan komma åt värdet i listan. listan genereras på servern och skickas ut precis som vilken .net sida som helst.
Andreas