webForumDet fria alternativet

Inget händer... (JS)

4 svar · 366 visningar · startad av aasah

aasahMedlem sedan mars 20033 451 inlägg

Jag har en liten testfunktion som inte ger några fel, men som inte gör något annat heller... Tanken var att den skulle skriva ut ett "!" när man tryckte på en vit ruta... Men det gör den inte. Vad 17 är fel? :q

<html><head>
        <link rel="stylesheet" type="text/css" href="intCWnew.css">
        <script>
function findWords(row, col) {
var ruta = document.getElementById("td_"+row+"_"+col);
ruta.value = "!";
}
</script>
        </head><body><div id="cw"><form id="cwForm" method="post" action="tstNew.php"><table> ...
<tr><td class="index">A</td><td class="svart">M</td><td class="svart">M</td><td class="svart">M</td><td id="td_A_4" class="vit" onclick="findWords('A', 4);">   <input type="hidden" name="cw_A_4" value=""></td><td class="svart">M</td><td class="svart">M</td><td class="svart">M</td><td class="svart">M</td></tr><tr><td class="index">B</td><td class="svart">M</td><td class="svart">M</td><td id="td_B_3" class="vit" onclick="findWords('B', 3);">   <input type="hidden" name="cw_B_3" value=""></td><td id="td_B_4" class="vit" onclick="findWords('B', 4);">   <input type="hidden" name="cw_B_4" value=""></td><td id="td_B_5" class="vit" onclick="findWords('B', 5);">   <input type="hidden" name="cw_B_5" value=""></td><td id="td_B_6" class="vit" onclick="findWords('B', 6);">   <input type="hidden" name="cw_B_6" value=""></td><td id="td_B_7" class="vit" onclick="findWords('B', 7);">   <input type="hidden" name="cw_B_7" value=""></td><td id="td_B_8" class="vit" onclick="findWords('B', 8);">   <input type="hidden" name="cw_B_8" value=""></td></tr>....
</table>
         <input type="hidden" name="cw_shy" value="1">
         <input type="submit" name="cw_correct" value="Correct!"></form></div></body></html>
Web-TorMedlem sedan nov. 200011 794 inlägg

Vart vill du ha in utropstecknet? Vill du ha in det i cellen där hidden fältet funkar det med:

ruta.innerHTML = "!";

Web-Tor skrev:

Vart vill du ha in utropstecknet? Vill du ha in det i cellen där hidden fältet funkar det med:

ruta.innerHTML = "!";

Jag vill att det ska synas i min td.

För att få in det i hiddenfältet trodde jag att jag skulle skriva:

var hide = document.getElementById("cw_"+row+"_"+col);
hide.value = "mitt gömda värde";

Eller? :q

Web-TorMedlem sedan nov. 200011 794 inlägg

aasah skrev:

Eller?

Ja.

Kom på att det inte var så bra att använda innerHTML i det här fallet eftersom det raderar hidden-fältet. Testa detta istället:

ruta.insertAdjacentText("beforeEnd","!");

Då kommer utropstecknet efter hiddenfältet.

Tackar! :e

Hmm... uppenbarligen funkar insertAdjacentText utmärkt i IE men inte alls i Firefox... intressant.

Jag tror jag löser det genom att flytta ut hiddenfältet från tabellen. Verkar enklast. :)

Genererad på 369 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb