Hej!
Är det någon som kan hjälpa mig med att om man har en dropplist och om man väljer ja tack så ska det komma upp en textbox. annars ingenting
<SELECT ID="skydd" NAME="skydd">
<OPTION value="1">Ja tack</OPTION>
<OPTION value="2">nej tack</OPTION>
</SELECT>
<%
if (skydd.value = "1")Then
%>{
Antal avbetsällningskydd<br>
<input id="av" type="text" size="50" name="av"><br>
<%} end if
%>
då säger den:
Microsoft VBScript runtime error '800a01a8'
Object required: ''
/anna/accept.asp, line 85
Engine^Medlem sedan dec. 20003 887 inlägg Jag ser skumma måsvingar vid första anblick. Sedan ser jag en underlig blandning av javascript och vbscript, som inte kan fungera.
<SELECT ID="skydd" NAME="skydd">
<OPTION value="1">Ja tack</OPTION>
<OPTION value="2">nej tack</OPTION>
</SELECT>
<%
if( request.form( "skydd" ) = "1" ) then
%>
Antal avbeställningsskydd<br>
<input id="av" type="text" size="50" name="av"><br>
<%
end if
%>
hej! tack felmedelandet försvann, men det hände inget när jag valde ja,tack, det kom inte upp något textruta
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Har du postat formuläret då?
den gillar inte AutoPostBack=True, vad ska man använda då?
JosefMedlem sedan mars 20023 561 inlägg
annasmurf skrev:
den gillar inte AutoPostBack=True, vad ska man använda då?
Det gäller bara ASP.NET. Använder du klassisk ASP får du knacka något litet javascript som postar sidan.
hej vill du ge mig någon idé på ett javascript som postar sidan? ska jag använda onchange
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg document.getElementById('id_på_formuläret').submit():
Körs lämpligtvis onchange på din <select>. Men om du nu ska använda javascript är det väl lika bra att låta ett javascript dölja / visa det nya inputfältet istället?
använda javascript är det väl lika bra att låta ett javascript dölja / visa det nya inputfältet istället?
ja, det är så jag vill göra, men hur gör jag det? Men då använder jag inte onchange då?
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg jo, men då är det ju dumt att blanda in asp överhuvudtaget...
<select id="skydd" name = "skydd" onchange="if (this.options[this.selectedIndex].value==1) document.getElementById('extrafield').style.display='block'; else document.getElementById('extrafield').style.display='none';">
<option value="">Välj</option>
<option value="1">Ja tack</option>
<option value="2">Nej tack</option>
</select>
<div id="extrafield" style="display:none;">Antal avbetsällningskydd<br>
<input id="av" type="text" size="50" name="av"></div>
Tack @nders, du är guld värd, du sparade många timmar åt mig, tack tack ännu en gång, du är bäst!!!