OkkidoMedlem sedan maj 20004 460 inlägg
Hej,
många frågor från mig idag. Har en sida som använder sig av ett bokningssytem som ligger på en annan server. Enda lösningen jag kan komma på är att köra iframe.
Sidan har en header sen under ska bokningsssytemet inkluderas och under det ska footern ligga. Footern ska alltid ligga ända i botten av webbläsaren.
Jag vill inte sätta någon fast höjd på iframen då det blir scroll för vissa när det inte behöver vara scroll osv, ja, ni vet och känner till vad jag menar (hoppas jag, annars kan jag försöka förklara mer).
Finns det något sätt att ta reda på hur hög iframen behöver vara för att inte ge scroll, utan att ha tillgång till innehållet i iframen? Jag vill alltså att iframen inte ger mig scrollen utan anpassar sig efter hur högt innehållet i iframen är.
Någon som hängde med?
FuelMedlem sedan okt. 20001 325 inlägg
.. undrar om det inte går att använda AJAX för det där? men är osäker..
BTW .. i vilket forum ska man ställa AJAX frågor :q :)
Har ingen brutalt stor koll på AJAX men det rör sig om mängder med olika filer som länkas ihop på den andra servern.
Okej .. tänkte bara att du kunde köra formuläret på din sida och skicka datan utan att ladda om sida, dvs via AJAX.
Annars är jag clueless..
Aha, jag tänkte att hela sidan hämtades in, men eftersom jag inte har tillgång till systemet vet jag inte alls vad som måste hämtas så vet jag inte alls hur jag skulle kunna göra annat än att öppna allting i ett eget fönster, pop-up eller via iframe.