Tjena,
Håller på med en meny som gömmer div:ar, hover och lite sådant.
Javascripten för menyn ligger i en js fil och nu är problemet att menyn funkar inte så länge de finns saker på sidan som laddas.
Endast när sidan är 100% klart går de att navigera i menyn. Hur löser man sådant? Aldrig sätt de innan :)
Har tex en banner rotation i en IFrame på sidan och även den måste vara 100% klar innan javat kickar in. Klart störande är de iaf när man vill navigera så fort man ser menyn och inte behöva vänta på allt.
stattinMedlem sedan jan. 2005713 inlägg preload eller en div som gömmer hela sidan tills den är färdigladdad men någon snygg loading bar eller något.
använd sen bara window.onload=function() för att ta bort diven (kan man säga diven?)
Nja att göra en loading bar är inte riktigt va jag är ute efter. Mer varför de händer och hur man fixar de.
preload säger du men de är ju inget som jag kan preloada, att hoverbilder och sådant måste preloades är en sak men en enda div som har en onclick=functionsomärijsfilen() tycker jag är skumt.
Antar att de är att browsern inte läser in js filen fören allt är klart?
Ifall de är så kan man tvinga den att ladda den så fort som möjligt?
stattinMedlem sedan jan. 2005713 inlägg strunta i loading bar då och bara göm sidan till den laddat klar, bara en tom vit ruta över hela sidan
äh, jag som klantade mig som vanligt.
initierade menyn i onload. la jag in initieringen direkt efter meny-divarna så gick de ju bra såklart.
Tack endå.