Jag sitter med ett synnerligen skumt problem... Mina korsordsfiler som funkat i ett drygt halvår vill nu inte alls, och det enda som (bör) ha ändrats är:
* Att JS-funktionerna lyfts ut utanför koden
* Att CSS-filen lyfts ut utanför koden
(Och alltså länkas in i stället för att ligga i sidans källa direkt.)
För att göra det hela ändå skummare är det så att Sidan bara säger "Klar" i FF, medan jag i IE får fram att jag har ett JS-fel på rad 55. Rad 55 i källan hör till menyn så det kan knappast vara den raden som avses... :q :q :q Dock fungerar det inte alls vare sig i FF eller IE!
Några idéer om vad som kan vara fel? Och var någonstans ska jag leta efter rad 55?
Jo, naturligtvis. Det vara bara det att jag inte visste vilken fil jag skulle visa... och det blir lite väl mycket att visa allt.
Dock, jag insåg plötsligt att jag tittade på fel källkod (sidan har frames) och jag tror dessutom att jag vet orsaken till felmeddelandet - inlänkningen av js-funktionerna verkar inte funka. Frågan är dock varför? (Troligen är detta ett PHP-fel, så någon kanske kan flytta tråden?)
Sidans huvud konstrueras enligt följande:
function printIntCWJS() {
global $paths;
echo '<script type="text/javascript" src="'.$paths['url'].'js/intCWFuncs.js?v=0"></script>'; //***
} //printIntCWJS()
function printCWHeader($clues = false, $google = "", $css = "intCW.css?v=0") {
global $paths;
//title saknas eftersom det laddas i iframes.
$title = "";
//Lägg till stopp för sökmotorer
$googleInfo = "<meta name=\"robots\" content=\"noindex\">";
$head = <<< EOHEADSTART
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=ISO-8859-1">
$googleInfo
$title
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="$css">
EOHEADSTART;
echo "$head";
if (!$clues) {
printIntCWJS();
}
echo "</head>
<body>";
}
och anropas mha
printCWHeader();
Likväl saknas raden markerad med *** (alltså från printIntCWJS() ) i källan!?!? :o :q :q Hur är det möjligt?