webForumDet fria alternativet

Ladda in bild.

7 svar · 499 visningar · startad av Okkido

OkkidoMedlem sedan maj 20004 460 inlägg

Tja, har en liten idé nu när jag sitter och gör en portfolio som jag hade velat förverkliga.
Jag har ca 10 olika bilder uppraddade på en sida och jag vill att när man klickar på bilden laddas nästa bild i serien in. Alltså, sammanlagt har jag 50 bilder där varje bild som visas direkt på sajten har 4 syskon till.

Det är rätt mycket bilder som ska laddas in på en gång så jag hade velat att de laddas in först när besökaren klickar för att se mer, ungefär som google maps. Klickar jag för att se nästa bild laddas den in, inte tidigare.

Om man sedan hade kunnat lägga någon sexig effekt på det hela hade jag smällt av.

Jag tänker mig Lightbox fast att den inte öppnas som ett lager ovanför utan ligger i sidan istället.
Jag skulle bli förvånad om detta inte redan finns men jag lyckas inte hitta något, så någon som har några tips?

Detta är ungefär exakt det jag vill ha, dock verkar det ju bara gå att ha en sån slideshow per sida, jag hade velat ha oändligt, nån som har skills och kan se om det går att fixa?

DykarnMedlem sedan mars 2005174 inlägg

Vad menar du med per sida?

Jag har enbart ett html-dokument.
Här är exakt så som jag vill att det ska se ut Fast nu vill jag lista 10 likadana sådana slides i samma html-dokument.

#L#Medlem sedan juli 20021 054 inlägg

kiddoo .. varför inte flasha till det hela? slänga in alla bilder i en undermapp å ladda in allt från den.. då slipper du ju pula om allt om du vill lägga till/ta bort någonting?

Hade velat skippa flasha, men det känns ändå som lättast. Mest att det kan bli rätt drygt när 10 olika flash-filmer ska laddas in på en och samma gång?

http://www.mooshow.eatpixels.com verkar vara ett steg i rätt riktning iallafall.

RifflesMedlem sedan juni 2000836 inlägg

Kan du inte lösa det med asp? Iofs är det ju Javascript, DHTML. :OO
Du kanske kan lösa det med paging? Ex. visa x antal bilder och när du klickar på en bild så visas nästa o.s.v.

http://www.mooshow.eatpixels.com löste det för mig. En jävla massa trixande och flyttande för att få koden lite snyggare. Inte snyggaste lösningen om man kollar koden men det får duga.

Har ni andra idéer eller tips så mottags det gärna fortfarande.

Genererad på 381 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb