webForumDet fria alternativet

Fönster i javasöknings script?

8 svar · 380 visningar · startad av valis

valisMedlem sedan juni 20066 inlägg

Hejsan, jag har suttit ett antal timmar med detta nu.

jag har lagt in jojoxx söknings script i java på min sida, det fungerar bra o är bara en liten detalj jag inte får kläm på, jag vill ha nytt fönster på länken jag får upp i sökningen, men kommer bara på sidan jag redan är på,,

var title=(pages[n].title)?pages[n].title:pages[n].url;
		resultStr+=hits+' <a href="#" onclick="MM_openBrWindow('+pages[n].url+')">'+title+'</a><br/>';
		if(pages[n].description){ resultStr+='<div class="resultDescription">'+pages[n].description+'</div>'; }

Kan någon se nåt fel??

jag har lagt in scriptet...

en sak till,, jag vill att nästa gång man trycker på en annan länk skall det komma upp i samma fönster som jag fick i det första trycket, vad är det för kommando?

vore grymt tacksam för hjälp!

jawbreakerMedlem sedan jan. 2003296 inlägg

Det beror på hur MM_openBrWindow ser ut, men jag gissar:

resultStr+=hits+' <a href="'+pages[n].url+'" onclick="MM_openBrWindow(this.href,\'myPopUpWin\'); return false;">'+title+'</a><br/>';

Grymt på gissat mannen (y) ...
fungerar kanon!!

men nu till nästa lilla problem,, jag vill ha en speciel storlek på fönstret jag får upp,, när jag skriver såhär slutar sökfunktionen fungera??

resultStr+=hits+' <a href="'+pages[n].url+'" onclick="MM_openBrWindow(this.href,\'myPopUpWin\','','width=550,height=600'); return false;">'+title+'</a><br/>';

[EDIT] mellanrummet på height=600 uppkomer bara här?, inte i orginal koden..

Okej, jag vet fortfarande inte hur MM_openBrWindow ser ut, men jag gissar väl vidare då - det gick ju bra första gången ;-)

resultStr+=hits+' <a href="'+pages[n].url+'" onclick="MM_openBrWindow(this.href,\'myPopUpWin\',\'width=550,height=600\'); return false;">'+title+'</a><br/>';

du är kungen,, här har jag suttit ett antal timmar o klurat utan framgång..
o du bara gissar så fungerar det med en gång,,,, :h

var det denna du menade?

<script type="text/JavaScript">
<!--
function MM_preloadImages() { //v3.0
  var d=document; if(d.images){ if(!d.MM_p) d.MM_p=new Array();
    var i,j=d.MM_p.length,a=MM_preloadImages.arguments; for(i=0; i<a.length; i++)
    if (a[i].indexOf("#")!=0){ d.MM_p[j]=new Image; d.MM_p[j++].src=a[i];}}
}

function MM_openBrWindow(theURL,winName,features) { //v2.0
  window.open(theURL,winName,features);
}
//-->
</script>

Min sista fråga inom detta stycke, hur får man nästa sida som man trycker upp att komma i samma fönster som jag fick upp första trycket, så man slipper stänga alla eller ha 40 fönster i bakgrunden...

Japp, det var den jag menade. Den såg ut som jag trodde ungefär, så det var ju inga konstigheter där...

Däremot tycker jag att alla länkar redan borde öppnas i samma fönster som det är nu. Det är det man har namnfältet (variabeln winName i MM_openBrWindow) till nämligen. Nu sätts namnet på det nya fönstret som öppnas till "myPopUpWin", och när man klickar på en länk och det redan finns ett öppet fönster med detta namn så borde även den nya sidan öppnas i detta fönster. Fungerar det inte så eller?

oj,, jo,,, det va visst så,,, great!!,, tusen tack

går det at få det så det nya fönstret som läggs upp i det gamla kommer framför föntret man är på,, för om den ligger bakom sidan man är på så märker man inte om sidan laddas och tror den länken är död...

function MM_openBrWindow(theURL,winName,features) { //v2.0
	var myWin = window.open(theURL,winName,features);
	if (myWin)
		myWin.focus();
}

bör fungera.

Nöjd över svaren jag fått!!

visst funkar det!! :) perfekt... du är en javakung

vilken tur jag haft,alla småproblem jag haft har bara kommit serverande på fat o fungerat direkt.

på jobbet kom jag på att jag ska nog byta söknings script, nu har jag så det bara söker i "keywords", men skall ha så den går igenom html filer så alla orden kan vara sökningsbara, ska helst vara java då så jag kan ha de fina inställningar jag precis fått för popups, resultaten måste komma i samma fönster på en bestämd plats.
vet du nåt namn eller var jag kan hitta någon sådan search engine?

Im grateful for this webforum!

132 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.0e50b1ef
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)