webForumDet fria alternativet

Slänga på ett javascript i Acrobat Reader

4 svar · 378 visningar · startad av niNe

niNeMedlem sedan maj 2005138 inlägg

Tjo!

Har ett litet bekymmer med Acrobat Reader. Behöver ha en knapp i ett PDFdokument där knappen ska öppna ett webläsarfönster (inte speciellt svårt att lösa) ... Dock är mitt problem lite mer komplext än så...

Sidan som det ska länka till, ska öppnas i ett fönster med fast storlek. Så det funkar ju inte riktigt att bara länka direkt till sidan.

Har sett att det går att lägga in Javascripts i Readern, men frågan är; hur kör jag scriptet tillsammans med PDFen, och sedan länkar knappen till att köra javascriptet?

Mvh
niNe

J.N.Medlem sedan apr. 20031 660 inlägg

HEJ!

Jo, jag vet att man kan göra det,men har aldrig gjort det.

Alternativet är att lägga resizeTo i fönstret du öppnar.
(Och då lämnar vi diskussionen om att via kod påverka webbläsares format och placering därhän.)

nitro2k01Medlem sedan aug. 20039 342 inlägg

Jag tror dock att Reader och webbläsaren använder olika javascript-tolkar, vilket skulle betyda att du inte kan komma åt webbläsarens egenskaper och metoder inifrån Reader.

/r Vilket alltså betyder att detta anrop måste ske inifrån HTML-dokumentet.

niNeMedlem sedan maj 2005138 inlägg

Det blir problem de... Eftersom den länkar till en webshop som ligger hos leverantören.
Löser nog problemet på annat sätt istället. Tack för er hjälp iaf!

nitro2k01Medlem sedan aug. 20039 342 inlägg

Hur man l'gger till javascript till en PDF, och precis hur man anropar det vet jag inte, men om du har tillgång till window.open, så kan du ju göra så här:

window.open("sida.php", "_blank", "width=200,height=300");

Ett annat sätt du kan göra det på är att länka till en sida på en server som du kontrollerar, sedan ändra om storleken på fönstret och sist skicka besökaren vidare.

132 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)