Finns det något sätt att få en Array att börja på ett annat nr eller finns det något annat liknande sätt.
Jag har aldrig sett något sånt så jag antar att inte går men man vet ju aldrig.
5 svar · 460 visningar · startad av stattin
Finns det något sätt att få en Array att börja på ett annat nr eller finns det något annat liknande sätt.
Jag har aldrig sett något sånt så jag antar att inte går men man vet ju aldrig.
Liten fråga: Varför skulle du vilja att den började på ngt annat?
Har har jag skrivit lite om js-arrayer http://www.webforum.nu/showthread.php?p=856744#post856744
Det var ett tag sen (Precis tva ar lustigt nog!) sa aven om det som star dar stammer sa finns det mer att beratta.
Men ang din fraga sa kan du anvanda vilka index du vill i js-arrayer. Daremot kan det innebara problem om du inte vet hur du ska hantera situationen.
Vad forsoker du astadkomma?
Kortfattat kan man säga det är en array som börjar på 0 och slutar på 10.
Sen på nästa sida ska det fortsätta 11-20 och jag tänkte försöka ha ungefär samma struktur på scriptet, slippa ändra så lite som möjligt från sida till sida.
Scriptet ska tilldela information till 300 olika bilder med 10 bilder per sida, och jag vet att det finns andra sätt att lösa problemet på men jag är just nu bara nyfiken på om man kan få en array att börja på annat än noll eller om det finns en liknande metod.
Iofs har jag löst det nu genom att plocka ut nummret i sid adressen och använda det genom att gå lite minus så man hamnar på ett igen på varje sida (noll hoppa jag över). Dvs.. första sidan, 001-010, inget minus, andra sidam 011-020, hämta 11 ur adressen minus 1 blir 10 och sen 10 minus bild nummret (11) blir 1. 211 - 1 = 210, bild nummer(211) - 210 = 1 o.s.v.
Men det kan ju fortfarande vara intressant att veta om det finns någon lösning på min fundering.