U2KMedlem sedan jan. 2000224 inlägg Hej!
Jag har ett litet problem. Jag skulle vilja ha hjälp med ett skript som visar en rad <TR> vid en knapptryckning OnClick.
Man skall aktivera funktionen genom att klicka på en bild med ett plustecken. T.ex Plus.gif.. När man har aktiverat skall det alltså bli ett minus tecken istället för plus.. typ minus.gif. När man därefter trycker på bilden så visas inte raden igen.
Finns det något liknande. Har sökt utan resultat.
Tacksam för snabb hjälp. Har lite koll på hur jag skall göra men är inte rikltigt klar på hur man skall veta att det är minus istället för plus som skall utföras.
U2KMedlem sedan jan. 2000224 inlägg hmm
Jag var bara dum i huvudet.. det var ju svinenkelt. Litade lite för mycket på det andra skriptet.. för den som vill se koden så ser den ut så här.. !!
function visa(id) {
var divs = document.getElementById(id);
var _img = document.getElementById('i'+id);
if (divs.style.display=="none")
{
divs.style.display = "block";
_img.src = "images/minus.png";
}
else
{
divs.style.display = "none";
_img.src = "images/plus.png";
}
}
Engine^Medlem sedan dec. 20003 887 inlägg Bara en liten fundering: varför har du med plus.png om du aldrig visar den? Verkar onödigt att byta source på bilden om den ändå inte ska renderas. (Du kanske använder den någon annanstans iofs).
Engine^ skrev:
Bara en liten fundering: varför har du med plus.png om du aldrig visar den? Verkar onödigt att byta source på bilden om den ändå inte ska renderas. (Du kanske använder den någon annanstans iofs).
Hur menar du nu? Bilden ligger inte i diven far man anta... :)
Engine^Medlem sedan dec. 20003 887 inlägg
nitro2k01 skrev:
Hur menar du nu? Bilden ligger inte i diven far man anta... :)
Hehe... så sant.. jag som yrade lite bara :) *dags att sluta jobba och gå hem nu kanske*