ipanemaMedlem sedan sep. 200057 inlägg Fick just information från ett företag som sysslar med sökmotoroptimering angående javascript på mina sidor som ligger innanför </head> taggen;
"So I recommend that you either move your JavaScript to a separate .js file or you move it to the bottom of the page so the search engines are able to read the whole page before they leave."
Gäller inte detta enbart felaktiga script eller???
Jag har tidigare lärt mig att lägga scripten direkt på sidan.
J.N.Medlem sedan apr. 20031 660 inlägg HEJ!
Om scriptet ligger direkt på sidan eller i en inkluderad fil ska inte ha någon betydelse, det finns ju på sidan?
Däremot, vad gör dina javascript?
Håller man på med SEO borde de istället påpeka tex "om du ser till att din webbplats fungerar utan javascript, kommer sökmotorerna att hitta undermenyer också".
Eftersom Google et friends inte bryr sig ett dugg om sådana finesser som script, css etc är rådet att stänga av dessa, och se om man kan komma åt materialet ändå. HTML är bäst!
Är det inget svenskt företag, eftersom de skriver på engelska?
Har du själv tagit kontakt med dem, eller har de letat upp dig?
DykarnMedlem sedan mars 2005149 inlägg Vissa sokmotorer har problem att komma forbi Java script
dock ej de storre
men jag rekomenderar ocksa att lagga scripten extern i en egen .js fil
ipanemaMedlem sedan sep. 200057 inlägg Jag har gjort menyerna i ett program som genererar en JS kod som skall ligga på alla sidor och de säger att enklast är att generera en sitemap i HTML och lägga i roten.
Just detta scriptet måste ligga på varje sida efter <body>.
Kolla in på https://www.keyperformance.com
J.N.Medlem sedan apr. 20031 660 inlägg HEJ!
Det låter som ett klokt förslag, eftersom about.htm i denna rad inte betyder något för Google.
it=s0.addItemWithImages(2,3,3,"","","","",0,1,n,0,0,0,n,n,n,"Abaut Us",n,n,n,"about.html","main")
Hade du haft länken med a-tagg, hade det varit en annan sak, därför måste man tänka på så material kan hittas.
Det är möjligt Dykarn har rätt i att det fungerar bra redan nu.
Om du sedan gör en länkkarta eller länkar med tom länk till en specialsida med alla länkar på, har ingen betydelse; bara du kommer dit.
Som bonus får du reda på att du stavat fel på statustexten!