webForumDet fria alternativet

Tända/släcka lager även i FireFox

JavaScript

2 svar · 382 visningar · startad av Eclipse

Medlem sedan juli 20003 825 inlägg
Frågan#1

Jag har gjort en hemsida där lager tänds och släcks om man håller musen över olika bilder.

Nu skulle jag göra samma sak i ett nytt projekt men fick det inte att fungera. Det visar sig att koden inte ens fungerar i FireFox!

Går det att tända och släcka lager så det fungerar även med FireFox? (Detta inkluderar även Netscape, misstänker jag...)

kolla här

[glömde...]
Det jag håller på med är en bilddatabas till en fotograf så det är högst vesäntligt att det även fungerar under Mac. I övrigt kör majoriteten av kunderna Windows med Explorer...

Medlem sedan juni 20031 837 inlägg

Det fugnerar bra även i Firefox.
ett av de vanligaste felen är att man inte använder

obj = document.getElementById('div_id');
<div id='div_id'></div>

tänk på att du ska sätta ID och inte NAME. I Internet explorer fungerar det även med NAME med det är bara för att de inte följer den riktiga standarden.

Sökte lite snabbt i forumet efter "visa dölja lager" hittade bl.a. denna länken http://member.webforum.nu/366/okkido_hide.htm

Medlem sedan juli 20003 825 inlägg

Tack så mycket! Jag har inte fördjupat mig i detta på egen hand utan mest förlitat mig till funktionen i DreamWeaver.

På tal om det, det vore ju rätt praktiskt om man kunde skriva egna pluggar till DreamWeaver så man slipper hacka allt för hand. Dessutom, det finns säkert någon där ute som redan skrivit un plugg för just detta...!? Troligen...!

260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
131 ms — ändringar (db)