stevenetMedlem sedan juni 20001 251 inlägg Jag använder Kevin R's RTE. (http://www.kevinroth.com/rte/demo.php)
Denna använder i sin tur en iframe. Jag skulle vilja ändra bakgrundsfärgen för denna med hjälp av klick.
Något sånt här hade jag tänkt mig. Iframen heter rte1, hoppas jag. ;)
<a href="#" onclick="window.parent.frames['rte1'].document.getElementsByTagName('body').style.backgroundColor = '#000000'">Ändra till svart bakgrundsfärg</a>
Ändringslänken ligger i samma dokument som <iframe>-koden, det vill säga, inte i iframen. Precis vid submitknappen som i exempeladressen jag gav.
DenkanMedlem sedan juni 2002256 inlägg Testa något i stil med:
<a href="#" onclick="top.frames['rte1'].document.getElementsByTagName('body').style.backgroundColor ='#000000';">Ändra till svart bakgrundsfärg</a>
stevenetMedlem sedan juni 20001 251 inlägg Tack, men liknande fel jag får med min kod.
Fel: top.frames.rte1.document.getElementsByTagName("body").style has no properties
DenkanMedlem sedan juni 2002256 inlägg Hoppsan... kör detta:
<a href="#" onclick="top.frames['rte1'].document.getElementsByTagName('body')[0].style.backgroundColor='#000000';">Ändra till svart bakgrundsfärg</a>
Anledning:
getElementsByTagName() returnerar en array med dess element och eftersom du söker första (och enda) body-elementet så anropar du index 0.
stevenetMedlem sedan juni 20001 251 inlägg Tusen tack, det fungerar perfekt!