Det jag söker är så som det är här på wF då man registrerar sig som ny medlem att man ska kryssa i att man läs reglerna och godkänner dessa.
Hur gör jag detta?
En annan sak som har med mitt forumlär att göra är att jag vill ha att man måste klicka i minst en checkbox/radio. Hur fixar jag till det.
Hittade på ett på webdesignskolan men får det inte att funka.
Visst, koden är kanske inte den snyggaste men den ser iaf ut som vi vill ha den:
<table width="94%" border="0" cellspacing="2" cellpadding="0">
<tr>
<td class="form" colspan="2"><b>Ev lag</b><br><input type="text" name="lag" class="form2"></td>
</tr>
<tr>
<td class="form" colspan="2"> </td>
</tr>
<tr>
<td class="form" width="47%"><b>Nick</b></td>
<td class="form" width="47%"><b>Namn</b></td>
</tr>
<tr>
<td class="form" width="47%"><input type="text" name="nick1" class="form2"></td>
<td class="form" width="47%"><input type="text" name="namn1" class="form2"></td>
</tr>
<tr>
<td class="form" width="47%"><input type="text" name="nick2" class="form2"></td>
<td class="form" width="47%"><input type="text" name="namn2" class="form2"></td>
</tr>
<tr>
<td class="form" width="47%"><input type="text" name="nick3" class="form2"></td>
<td class="form" width="47%"><input type="text" name="namn3" class="form2"></td>
</tr>
<tr>
<td class="form" colspan="2"> </td>
</tr>
<tr>
<td class="form" width="47%"><b>Email</b></td>
<td class="form" width="47%"><b>Telefon</b></td>
</tr>
<tr>
<td class="form" width="47%"><input type="text" name="email" class="form2"></td>
<td class="form" width="47%"><input type="text" name="tele" class="form2"></td>
</tr>
<tr><td class="form" colspan="2"> </td></tr>
<tr>
<td class="form" colspan="2"><b>Min speltyp är:</b></td>
</tr>
<tr>
<td class="form" colspan="2">
<input type="radio" name="klass" value="klass I"> Klass I
<input type="radio" name="klass" value="klass II"> Klass II
<input type="radio" name="klass" value="klass III"> Klass III</td>
</tr>
<tr>
<td class="form" colspan="2"><b>Vi/Jag vill ingå i:</b></td>
</tr>
<tr>
<td class="form" colspan="2"><input type="radio" name="arme" value="Hebekistans"> Hebekistans armé</td>
</tr>
<tr>
<td class="form" colspan="2"><input type="radio" name="arme" value="Fritagningsstyrkan"> Fritagningsstyrkan</td>
</tr>
<tr>
<td class="form" colspan="2"><input type="radio" name="arme" value="Svartrockarna"> Svartrockarna</td>
</tr>
<tr>
<td class="form" colspan="2"><input type="radio" name="arme" value="Boris"> Boris & Co</td>
</tr>
<tr>
<td class="form" colspan="2"><input type="radio" name="arme" value="Lajvare"> Lajvarna</td>
</tr>
<tr>
<td class="form" colspan="2"><b>Matalternativ:</b></td>
</tr>
<tr>
<td class="form" colspan="2">
<input type="radio" name="mat" value="mat_van"> Vanlig mat
<input type="radio" name="mat" value="mat_spec"> Special/vegitarisk</td>
</tr>
<tr>
<td class="form" colspan="2"><b>Meddelande</b><br><textarea name="Meddelande" rows="3" cols="40" class="formmed"></textarea></td>
</tr>
<tr>
<td class="form" colspan="2"></td>
</tr>
<tr>
<td class="form" colspan="2"><input type="checkbox" name="favoritarstid" value="Var"> Härmed godkänner jag AAF's spelregler</td>
</tr>
<tr>
<td class="form" colspan="2"><input name="SUBMIT" class="formmed" type = "SUBMIT" value = "Skicka formuläret »"> <input type="reset" name="Rensa" value="Rensa" class="formmed"></td>
</tr>
</table>