joneloMedlem sedan feb. 200622 inlägg Har inte pysslat så mycket med javascript så det här kan nog klassas som en rätt simpel nybörjarfråga. :)
Urklipp från mitt script:
function edit([B]textarea[/B]) {
thedata = document.gameform.comment_[B]textarea[/B].value
Fråga:
Hur gör jag för att få in variabeln textarea (fetstil ett) till fetstil nummer två?
Har testat och sökt men kan inte förstå hur jag ska gå tillväga för att lösa detta. Hoppas att ni förstår min fråga...
JojoxxMedlem sedan juni 20004 308 inlägg Välkommen till wF. När du anropar funktionen edit, vad skickar du då med för värde? Alltså, vad innehåller textarea i funktionen? Är det namnet på textarean (satt med name="..." i <textarea>-elementet)? I så fall;
function edit(textarea) {
thedata = document.gameform.elements[textarea].value
// ...osv
}
joneloMedlem sedan feb. 200622 inlägg Tack för svar!
textarea innehåller bara ett nummer. Jag är därför i behov av att komplettera med comment_ innan textarea. Alltså comment_textarea. Så som jag angav i mitt första exempel.
Peter SMedlem sedan dec. 20025 483 inlägg document.gameform.elements["comment_" + textarea].value
Det är svårt att veta som ny på forumet, men det finns en knapp under varje inlägg som säger acceptera som slutgiltigt svar. Klicka gärna på den knapp som tillhör det inlägg som löste ditt problem, inte minst för att andra med samma problem ska veta att problemet är löst.
joneloMedlem sedan feb. 200622 inlägg
nitro2k01 skrev:
Det är svårt att veta som ny på forumet, men det finns en knapp under varje inlägg som säger acceptera som slutgiltigt svar. Klicka gärna på den knapp som tillhör det inlägg som löste ditt problem, inte minst för att andra med samma problem ska veta att problemet är löst.
Oj det missade jag. Tack för att du påpekade det. Nu är det fixat.