webForumDet fria alternativet

popupfönster

5 svar · 390 visningar · startad av kirke

kirkeMedlem sedan nov. 20057 inlägg

Hej.
Jag vill lägga ett popup fönster på min sida. Syftet är att länka dit från en DHTML-meny. Jag vill kunna öppna flera olika sidor i samma popup fönstret. JAg hittar massa info om hur man gör popupen men i kombination med dhtml-menyn blir det värre. Någon som vet hur man löser detta?
Tack på förhand
/Kirke

J.N.Medlem sedan apr. 20031 660 inlägg

HEJ!

Det borde inte vara något problem, du länkar som en vanlig <a href>-tagg, förutom att du länkar till en funktion istället.

Javascript-funktionskoden lägger du lämpligtvis i en js-fil som länkaa in i menysidan.

Ett kodexempel på var det går fel vore bra!

Har övergivit ideen med popupfönstret o tagit en annan väg.
Jag undrar om ngn kan hjälpa mig med följande: Jag har en dhtml- meny kopplad till 2 st iframes. Några av valen i menyn vill jag skall kopplas till båda iframsen. Alltså båda 2 skall uppdateras samtidigt. Antar att jag måste lägga in detta kommandot i javaskriptet som bygger DHTML-menyn men känner mig väldigt osäker på hur det skall göras.
Skickar med en rad ur scriptet. Denna rad öppnar ett dokument i iframeone. Jag vill kunna öppna ett till i iframetwo på samma klick. Hur skall jag skriva och var skall jag skriva det?
Menu6_1=new Array("Skötselråd för silver","javascript:window.open('dokument/care.html','iframeone')","",0,15,140,"","","","","","",10,-1,-1,"","");

Tack på förhand till den som tar sig tid.

/Kirke

Peter SMedlem sedan dec. 20025 483 inlägg

Testa

Menu6_1=new Array("Skötselråd för silver","javascript:window.open('dokument/care.html','iframeone');window.open('sida.html','iframetwo');void(0)","",0,15,140,"","","","","","",10,-1,-1,"","");

Tack för hjälpen. Du har räddat min mentala hälsa. :)
/Kirke

Peter SMedlem sedan dec. 20025 483 inlägg

Vilken tur! :e

142 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
140 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)