Engine^Medlem sedan dec. 20003 887 inlägg Stötte på ett problem jag inte förstår i Firefox.
Jag skapar ett popupfönster med en fungerande js-kodsnutt och i IE dyker popupen fram som den ska. I FF blir däremot bredden helt fel av någon skum anledning. Om jag anger en bredd på 400 pixlar eller mer så gör FF fönstret 183(!) pixlar smalare. Är bredden mindre än 400 dras det bort ett skumt antal pixlar som på något sätt är direkt proportionellt mot den angivna bredden.
Höjden är dock helt korrekt.
Vad "#¤%&# beror det här på?
Engine^Medlem sedan dec. 20003 887 inlägg Om du måste så...
Javascript
var intMouseX, intMouseY
if(document.layers) document.captureEvents(Event.MOUSEMOVE);
document.onmousemove = getMousePosition
function getMousePosition( e )
{
intMouseX = ( document.all ) ? event.x + document.body.scrollLeft : e.pageX;
intMouseY = ( document.all ) ? event.y + document.body.scrollTop : e.pageY;
}
function openCalendar( strOldDate, strSourceObject )
{
var intHeight;
var intWidth;
var strFeatures;
var strLocation;
intHeight = 300;
intWidth = 390;
strLocation = 'calendar.asp?oldDate=' + strOldDate + '&sourceObject=' + strSourceObject;
strFeatures = 'height=' + intHeight + ',width=' + intWidth + ',dependent=yes,directories=no,location=no,menubar=no,resizable=no,screenX=' + intMouseX + ',screenY=' + intMouseY + ',scrollbars=no,status=no,titlebar=no,toolbar=no';
window.open( strLocation, '_blank', strFeatures );
}
anrop
<input type="button" class="button_wide" name="buttonCalendar" value="Kalender" onClick="openCalendar(document.forms[0].TimeSpanDate.value, 'TimeSpanDate');">
pimpNMedlem sedan okt. 200589 inlägg kan du inte köra:
<a href="#" onClick="javascript:window.open('sida.html','jaho','height=300,width=400,top=0,left=0,resizable=no,scrollbars=no')">popup</a>
// Oliver Olofsson
Engine^Medlem sedan dec. 20003 887 inlägg Nåja. Jag har kommit fram till slutsatsen att det här inte har med min kod att göra utan är något i FF som ballar ur.
Det enda relevanta jag kan komma på är att någon extension orsakar skiten. Jag återkommer om mer information om jag hittar någon.
The_HulkMedlem sedan juni 20031 837 inlägg just denna biten ser underlig ut
resiza ble=no
Engine^Medlem sedan dec. 20003 887 inlägg Det blev något fel när jag klistrade in det. I min kod är det som det ska vara.
Peter SMedlem sedan dec. 20025 483 inlägg Ett screenshot på hur det ser ut för mig med bredden inställd på 460.
Engine^Medlem sedan dec. 20003 887 inlägg Precis. Det är därför jag antar att det är någon extension som har spökat till det för just min FF.
Tyvärr har jag ännu inte kommit på vad det kan vara för någon om det ens är det det beror på.
Engine^ skrev:
Precis. Det är därför jag antar att det är någon extension som har spökat till det för just min FF.
Tyvärr har jag ännu inte kommit på vad det kan vara för någon om det ens är det det beror på.
Har inget i att testa på nu, men ställer mig frågan vilken FF du och Peter S har? Har upptäckt skumma saker mellan den senaste och de äldre.. :)
Engine^Medlem sedan dec. 20003 887 inlägg Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.0; en-US; rv:1.8) Gecko/20051111 Firefox/1.5
Peter SMedlem sedan dec. 20025 483 inlägg rv:1.8.0.1
Gecko/20060111 Firefox/1.5.0.1
Jag använder m a o rc1:an.
Engine^Medlem sedan dec. 20003 887 inlägg Jag får ta och uppdatera och se vad som händer.
Engine^Medlem sedan dec. 20003 887 inlägg Slängde in Deer Park Alpha 2 och nu fungerar det som det var tänkt från början.
Peter SMedlem sedan dec. 20025 483 inlägg Deer Park Alpha 2 är väl en downgrade från 1.5? 1.5.0.1rc1 finns på
http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/releases/1.5.0.1rc1/
Engine^Medlem sedan dec. 20003 887 inlägg Downgrade på vilket vis då?
Peter SMedlem sedan dec. 20025 483 inlägg Deer Park är väl kodnamnet på Firefox 1.5 och 'Alpha' bör indikera på just en alpha-release. Senare släpptes just version 1.5:
http://releases.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/releases/1.5/
Engine^Medlem sedan dec. 20003 887 inlägg Kanske men
Deer Park Alpha 2 skrev:
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.0; en-US; rv:1.9a1) Gecko/20060124 Firefox/1.6a1
Dock märkte jag att extensionskompatibiliteten lämnade alldeles för mycket att önska, så jag går över till ditt tips.
pimpNMedlem sedan okt. 200589 inlägg
Peter S skrev:
Deer Park är väl kodnamnet på Firefox 1.5 och 'Alpha' bör indikera på just en alpha-release. Senare släpptes just version 1.5:
http://releases.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/releases/1.5/
Jag kör
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.9a1) Gecko/20060121 Firefox/1.6a1
alltså Firefox Deer Park 1.6a1 och det är en senare version än 1.5
1.5 är dock den senaste "stabila" versionen, men vill man experimentera är det 1.6a1 som gäller.
// Oliver Olofsson