Hejsan.
Nu är jag i farten igen och ska fråga om Javascript. Denna gång är det om två olika saker.
Första är att jag använder mig av en funktion som aktiveras vid klickning på länk och länken blir därmed markerad. Man kommer lätt undan från detta genom att använda onfocus="this.blur();" på länken, men det borde väl gå att lägga in direkt i Javascript-funktionen? Och isåfall, hur gör jag det? Jag är ute efter att få bort lite "onödig" kod, så ni förstår.
Nästa fråga är om en citeringsfunktion. Håller på och trixar fram och tillbaka för att få det att fungera, men det går inte riktigt som jag tänkt.
Finns några problem med koden, och det är att först och främst så när man citerar så blir det extra radbrytningar, varför vet jag inte. Nästa är att om användaren tidigare citerat en person så är detta i en div, jag vill inte få med citeringen och har därför använt mig av;
strTemp = strTemp.replace(/<div[^<]*>([^<]*?)\<\/div>/gi, '');
Och enligt mig bör den koden göra att det inte följer med vid citeringen, men det gör det i alla fall.
Går inte detta javascriptet att förbättra så skulle jag sannerligen blivit glad om ni kunde länka till ett redan fungerande citerings-skript.
Tack på förhand!
(Javascriptet är nu uppdaterat med några modifieringar jag gjort, dock hjälpte det mig inte så mycket mer än att koden blev mindre)
<script type="text/javascript" language="Javascript">
function quoteInlagg(postID, strPostWriter){
var objLyr = document.getElementById('postText' + postID);
var strTemp = objLyr.innerHTML;
strTemp = strTemp.replace(/<br>/gi, '\n\r');
strTemp = strTemp.replace(/<b>/gi, '<b>');
strTemp = strTemp.replace(/<\/b>/gi, '<\/b>');
strTemp = strTemp.replace(/<i>/gi, '<i>');
strTemp = strTemp.replace(/<\/i>/gi, '<\/i>');
strTemp = strTemp.replace(/<span[^<]*>([^<]*?)\<\/span>/gi, '$1');
strTemp = strTemp.replace(/<div[^<]*>([^<]*?)\<\/div>/gi, '');
strTemp = strTemp.replace(/<a href="([^"]*)" target=_blank>[^<]*<\/a>/gi, '$1');
strTemp = strTemp.replace(/<a href="([^"]*)" target="_blank">[^<]*<\/a>/gi, '$1');
strTemp = strTemp.replace(/&/gi, '&');
strTemp = strTemp.replace(/</gi, '<');
strTemp = strTemp.replace(/>/gi, '>');
document.CHECK.inlagg.value = '<citat='+strPostWriter+'>' + strTemp + '</citat>';
document.CHECK.inlagg.focus();
}
</script>