Hej!
Mitt popup script strular. Får felmeddelandet Ogiltligt argument.
Kodar med xhtml. Kanske något jag glömt som man ska ha om man kodar mex xhtml runt om?
<script type="text/javascript">
<!--
function openWin(URL,winName, features) {
window.open(URL,winName,"height=280,width=300", "scrollbars=yes");
}
-->
</script>
<a href="#" title="Skriv nytt inlägg" onclick="openWin('new.asp', 'Skriv nytt inlägg')">Skapa nytt inlägg</a>
hmm, du skickar bara in två parametrar fast funktionen vill ha tre, säker därav felet! :)
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg window.open tar tre parametrar, inte fyra.
window.open(URL,winName,"height=280,width=300,scrollbars=yes");
Hur skulle jag lösa det nu?
typ :)
<!--
function openWin(URL,winName) {
}
-->
</script>
<a href="#" title="Skriv nytt inlägg" onclick="openWin('new.asp', 'Skriv nytt inlägg')">Skapa nytt inlägg</a>
Tyvärr det fungerade inte :(
Får samma felmeddelande.
Fick det att fungera nu. Använde @nders kod.
Tack så mycket för hjälpen alla! :)
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Om du ger 17 i att ha en massa konstiga mellanslag i fönsternamnet (det ska ju bara vara ett namn att referera till med script / kod), så kommer det att fungera.
edit: ok! :bire
F-n när jag testade det igen idag så fungerade det inte. Får samma felmeddelande.
<!--
function openWin(URL,winName, features) {
}
-->
</script>
Det fungerar nu. Var det med mellanslagen. Jag tycker att man borde kunna ha det dock :o
joel_joel88 skrev:
Jag tycker att man borde kunna ha det dock
Fönsternamnet är bara till för att kunna referera till så det finns ingen anledning att använda mellanslag där. Blanda inte ihop fönsternamn med titel (om det är det du tänker på). :)
Titel sätter du som vanligt med title-taggen på själva sidan. :)