devotionMedlem sedan jan. 20013 582 inlägg Har följande kod:
"<a href=""#""onclick=""window.open('../articles/details.asp?eNumber= & objPricesDict.Item("eNumber") & "', 'Detaljer', 'width=480, height=280'); return false;"">" & objPricesDict.Item("eNumber") & "</a>
Kan man göra en funktion för popupen så strängen inte blir så lång??
Mvh
henrik
tja. Kanske bara skapa en ny funktion med värdet?
Har du flera fönstren som skall poppas upp?
Peter SMedlem sedan dec. 20025 483 inlägg Så här skulle jag göra:
function openWin(url, n, w, h){
window.open(url, n, "height=" + h + ",width=" + w);
return false;
}
response.write "<a href=""../articles/details.asp?eNumber=" & objPricesDict.Item("eNumber") & """ onclick=""return openWin(this.href, 'Detaljer', 480, 280)"">" & objPricesDict.Item("eNumber") & "</a>"
:)
devotionMedlem sedan jan. 20013 582 inlägg Aha! Okej!
Om jag vill "få upp" fler värden till funktionen istället för att ha dom i <a href> är väl det inga problem eller, Jag menar jag kan väl sätta bredd och höjd direkt i funktionen?
Mvh
henrik
Peter SMedlem sedan dec. 20025 483 inlägg Det kan du göra. Anledningen till min lösning är att den tillåter dig att återanvända funktionen, skulle du vilja ha andra dimensioner för någon annan länk.
En statisk lösning är alltså:
function openWin(url){
window.open(url, "Detaljer", "height=280,width=480");
return false;
}
response.write "<a href=""../articles/details.asp?eNumber=" & objPricesDict.Item("eNumber") & """ onclick=""return openWin(this.href)"">" & objPricesDict.Item("eNumber") & "</a>"
devotionMedlem sedan jan. 20013 582 inlägg Wee! okej... :)
Då kan jag välja vilken lösning jag vill... den dynamiska är nog den bästa, men den kan ju enket göras om till en statisk... Så den dynamiska får bli det slutgiltiga svaret..
:)
Mvh