God förmiddag.
Sitter här på kneget och försöker komma på något smart sätt att komma vidare med min monitorslinga.
Det jag har gjort är en monitorslinga bestående av 2 frames, där en kontrollerar vad som kommer härnäst och en frame under där sidorna presenteras.
Den första framen är bara 1 pixel hög och innehåller massa javascript för att hantera vad som ska presenteras på den andra sidan "Content".
Tyvärr har jag insett att inte alla sidor laddar in så snabbt, så när en sida på Content laddas upp kan det ibland ta 5-10 sekunder, och detta innebär att sidan enbart visas någon sekund innan den går vidare till nästa.
Eftersom de slöa sidorna ligger externt så går det heller inte att köra en onload-funktion för att se när sidan är laddad och börja räkna efter det...
Finns det något sätt för mig att hålla mig kvar på den sidan tills den är laddad och visad i en 10 sekunder. Jag tycker mig inte så någon lösning, eftersom när man går in på externa sidor så kan man inte se/påverka dessa på något sätt, då allt genererar texten "Åtkomst nekad".
Hur skall jag gå vidare? Blir jag tvungen att sätta en timer för varenda sida och lägga på en 10-15 sekunder bara för att den ska hinna läsas in? Eller finns det flera lösningar?
Vore väldigt tacksam för lite hjälp, eller en spark i rätt riktning...
Mvh
Stefan