Håller fortfarande på att trixa med ett PHP-script som då man klickar på en thumbnail öppnar en större bild i en popup-ruta från vilken man sen kan navigera framåt-bakåt. Vill att man också ska kunna klicka på en tillbaka-knapp så att popupen stängs och man åter hamnar på huvudsidan med thumbnailsen. Som det är nu så öppnas huvudsidan inne i popup-rutan då man klickar på tillbaka. Se http://www.vallnet.nu/mp00361-p1/galleri.htm
Har hört att man inte kan programmera så med PHP därför att PHP körs på servern och det jag vill göra körs på klienten...?
Så det innebär att jag måste byta ut hela scriptet mot ett javascript? Eller kan man kombinera dem på något sätt...? Det som var så bra med det här scriptet var att den gjorde thumbnails automatiskt av de större bilderna, så att man inte behövde sitta och göra dels små och stora bilder varje gång man uppdaterar...
Är det någon som sett ett liknande javascript som gör det som det här PHP-scriptet gör, eller någon annan smidig lösning? Har letat jättelänge.
Problemet är att jag har så väldigt många bilder. Ja tyckte den här bildgalleri-grejen var så bra, att den öppnar en större bild i en popupruta och att man därifrån kan navigera fram och tillbaka, istället för att behöva klicka på varje bild en och en. Det ska helst vara enkelt att uppdatera också...
259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25