Hej,
Jag får ett javafel i koden som jag inte riktigt kan härleda. Bifogar en bild som med felet i klarttext.
Har sökt i koden efter det ställe där felet borde vara utan att hitta det.
Så här ser koden ut som använder scriptet:
<script type="text/javascript">
function toggleAll(formName){
for(var i=0; i<formName.elements.length; i++){
if(formName.elements[i].type == "checkbox")
formName.elements[i].checked = !formName.elements[i].checked;
}
};
</script>
<input class="buttons" type="submit" name="markAll" value="Markera/avmarkera alla PM" onclick="toggleAll(this.form)" />
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg IE ger inte direkt javascriptfel i klartext, så jag skulle rekommendera någon annan javascriptdebugger, till exempel konsollen i Firefox.
Kan du ge oss en länk till sidan, alternativt visa hela formulärkoden?
i FF lokalt på min bärbara dator får jag inget felmeddelandet! :OO Jag har även felet i IE på https://www.flygfyren.nu/index.php.
Om du testar att logga in med "gf" som användarnamn och lösen "1234" och därefter går via min profil-->mina pm så hamnar du på den sidan där jag har problemet. Vidare måste jag trycka på ok knappen jämte inbox för att e-breven ska hamna rätt i tabellen. Jättekonstigt för i FF fungerar det utan några problem.
Peter SMedlem sedan dec. 20025 483 inlägg Felet ligger här:
window.onload = function() {
[b]fObj = document.forms["newthread"].elements["forummessage"];[/b]
if (ieC) {
fObj.onclick = function() { sC(); }
fObj.onkeyup = function() { sC(); }
fObj.onselect = function() { sC(); }
}
}
Du har inget formulär som heter "newthread" på sidan.
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Jag lyckas inte logga in med gf / 1234. :(
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Som tillägg: i Firefox måste man ha javascriptkonsollen öppen för att se om man får något javascriptfel. Med den öppen hade du nog kunnat se det fel som Peter fann. :)
@nders skrev:
Jag lyckas inte logga in med gf / 1234. :(
Det var förmodligen någon som loggade in före dig :) Nur är det ingen inloggad!
Peter S skrev:
Felet ligger här
Vilken fil hittade du det i?
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Rad 86 i /inc/functions.js.
Mvh