webForumDet fria alternativet

problem med window.resizeTo på maximerat IE fönster

4 svar · 470 visningar · startad av Viktor

ViktorMedlem sedan aug. 20021 752 inlägg

Jag vll köra följande script i onload

function resizeWindow()
{
	window.resizeTo(500,500);
}

problemet är när användaren har ett maximerat IE fönster så går det inte att flytta eller förändra storleken på, går det att fixa på något sätt?

/Viktor

yohpopsMedlem sedan feb. 20011 198 inlägg

Vilken IE?

För mig fungerar det.
IE 6.0.2800.1106CO

dapperMedlem sedan sep. 2005114 inlägg

Vad jag vet borde det gå utan problem.. Sen att det är irriterande att ha ens fönsterstorlek ändrad är väl beside the point.

(Det kommer ju dock klart bugga att dubbelklicka på fönstertiteln, och den har ingen resize)

RGBMedlem sedan dec. 1999419 inlägg

Viktor skrev:

Jag vll köra följande script i onload

function resizeWindow()
{
	window.resizeTo(500,500);
}

problemet är när användaren har ett maximerat IE fönster så går det inte att flytta eller förändra storleken på, går det att fixa på något sätt?

/Viktor

Det gick att göra så förut men det missbrukades för div irriterande popups. Allt är som det ska när du inte kan göra så mao.

J.N.Medlem sedan apr. 20031 660 inlägg

HEJ!

Viktor skrev:

...

Just det problemet råkade jag på för någon vecka sedan, jag kunde inte flytta fönstret som jag ville när jag öppnade det. :(

Löste problemet med 'fullscreen' (endast IE, men det räckte), men innan dess listade jag ut att det kan man säkert ändra i inställningar, och det kan man!

Verktyg->Internet-alternativ->Säkerhet (Internet)->Anpassad nivå->Tillåt att fönster som öppnas av skript visas utan restriktioner i storlek och plats (lite nedanför mitten)

132 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)