gregganMedlem sedan jan. 2004601 inlägg
Hej
Jag hittade en tidigare tråd här på wF som visade hur man gjorde för att få en confirmruta att poppa upp så att man var tvungen att klicka OK innan man raderade något. Jag får det inte riktigt att funka.
<script language="javascript">
function kolla(sida,forum,rubrik,inlagg)
{
if (confirm('Vill du ta bort det här inlägget?')) {
parent.mainFrame.location = 'viewinlagg.aspx?action=delete&page=' + sida +'&forumid=' + forum + '&topicid=' + rubrik + '&inlaggid=' + inlagg + '';
}
}
</script>
Har jag skrivit länken rätt med alla fnuppar och plustecken?
och jag vet inte heller om den hänvisar rätt till min frame, för inget händer. Jag får inget felmeddelande heller. Jag får upp confirmrutan, men när jag klickar OK så laddar inte sidan. Det gör ingen skillnad om jag ändrar till self.location.
Jag tror också att nånting i koden blir fel, för IE blir riktigt segt och det ligger kvar i läsaren även när man går in på andra sidor ända till dess att man stänger ner den.
Peter SMedlem sedan dec. 20025 484 inlägg
Hej!
Testa location.href. Om inte det fungerar får du beskriva hur ramarna är uppbyggda. :)
öhm, det gjorde ingen skillnad typ. menibland funkar det och ibland inte. men ska det inte bli så att man verkligen märker att sidan laddas om, ungefär som när man klickar på en länk?
för när jag klickar så händer det inget som man märker av och sen när jag går in på sidan igen så försvinner inlägget. fast inte alltid, bara ibland.
framsen är inget avancerat. länken ligger i samma sida som den ska anropa. så self borde ju funka?
Då fungerar skriptet som det skall. Jag skulle skriva enligt:
{
location.href = 'viewinlagg.aspx?action=delete&page=' + sida +'&forumid=' + forum + '&topicid=' + rubrik + '&inlaggid=' + inlagg;
}
}
</script>
det fungerar fortfarande bara ibland. och sen så laddas ju inte sidan om. ska det inte bli som om man tryckte på en länk? att man verkligen märker att sidan laddas om? jag klickar på radera och sen OK i rutan, ett flertal gånger och sedan får jag klicka mig in på sidan igen för att se att inlägget försvunnit. men när sidan laddas så försvinner det inte. (kan detta ha något att göra med asp-koden, -If Not Page.IsPostBack- för det där får jag lite om bakfoten hela tiden?)
Om det har med ASP-koden eller inte, har jag ingen aning om. För att se att din kod verkligen fungerar, kan du ju skapa ett nytt dokument med följande innehåll:
{
location.href = 'viewinlagg.aspx?action=delete&page=' + sida +'&forumid=' + forum + '&topicid=' + rubrik + '&inlaggid=' + inlagg;
}
}
</script>
<a href="javascript:void(kolla(1,2,'rubrik',3))">kolla()</a>
oh, tack. det där hade jag inte tänkt på. där fungerade det utmärkt. det kan nog vara aspkoden som busar lite med mig. ska se om jag hittar det.
tackar :)
feletlåg tydligen i att jag hade hänvisat tillfunktionen via onclick på a istället för genom href.
Slängde bara in det så som du hade gjort det och då löste det sig. Inga fel i asp-koden.
Tack så mycket för hjälpen!