Det är väl <tbody> du vill lägga till en rad i?
<tbody id="table">
Du kanske vill ändra id-värdet också.
7 svar · 409 visningar · startad av ikaros
Hej,
Har världens enklaste formulär med lite javascript för att dynamiskt lägga till fält i ett formulär.
Varför fungerar detta inte i Internet Explorer 6, och kan någon van IE-trixare hjälpa mig på traven till ett script som fungerar i både IE och FF?
Självklart fungerar det i FF och är kodat helt enligt W3C. Jämför gärna resultatet i IE6 och FF.
Bifogar php-filen om någon även vill se php-koden.
<tbody id="table">
Du kanske vill ändra id-värdet också.
Peter S skrev:
<tbody id="table">Du kanske vill ändra id-värdet också.
Ahh, tack! Nu fungerar det bättre. Men inte 100%.. :bla
Om jag i exemplet ovan byter ut <input> mot <select> istället så fungerar det precis som det ska i FF, men i IE6 blir select-boxarna fyllda med tomma rader. Värdena på option-raderna finns där, men inte texten.
Jag tror IE inte är riktigt hundra vad gäller createElement(). Du skulle kunna använda option.innerHTML. Annars får du nog köra på det gamla sättet med options[].
Efter mycket testande fungerar det äntligen..!
Jag var tvungen att använda funktionen add() istället för appendChild() på select-objektet för att lägga till option-objekten. Dessutom måste jag sätta både attributet "text" (FF) och "innerText" (IE) på option-objekten för att texten ska synas i båda läsare.
aah.. tack :)
Glöm inte att använda funktionen acceptera som slutgiltigt svar på rätt sätt. :)
http://www.webforum.nu/faq.php?faq=vb_board_usage#faq_faq_acceptance