Jag vill kunna visa videoklipp på min hemsida utan att mediaspelaren öppnar i ett nytt fönster. Jag vill ha en liten videofönster "insprängd" på sidan och förstår att det krävs ett javascript för det. Men var hittar jag det?
Vore väldigt tacksam om någon ville hjälpa mig.
Vill ha video på sidan
3 svar · 333 visningar · startad av Lolle
Sånt där kan inte jag, men jag skulle gärna ha själv kanske. Hur som helst sprang jag just på ett exempel som jag tänkte visa:
<script>document.write('<embed src="http://www.snabbstart.com/_media/_filmer/sex-med-haenderna_www.snabbstart.com.WMV" width="468" height="'+ GetHeight() +'" controller="true" border="0" autoplay="true"></embed>');</script>
Just så!
Det var precis så jag menade, Danny. Tack så mycket. Men nu återstår bara ETT problem: Jag kan se videoklippen i min egen dator när jag kopplar upp mig på min egen hemsida, däremot så fungerar det inte när jag kommer till jobbet. På en dator med Win 98 händer ingenting och på våra XP-datorer går spelaren igång (reglaget åker) men det kommer varken någon bild eller ljud!!!!! Inga felmeddelanden heller.
Hej och välkommen till wF, Lolle! :)
Det finns en funktion här på forumet som heter "Acceptera som slutgiltigt svar", som du använder när du är nöjd med ett svar i tråden.