gabboMedlem sedan okt. 200534 inlägg Någon som har en bra idé om mitt önskemål, har provat att ställa samma fråga i olika forum på internet, men ingen kan eller vill svara.. så jag testar här.. :)
Jag behöver en funktion som kan visa/dölja en tagg.. typ:
<div>
Inputfält (som alltid skall vara synligt)
</div>
<div name="2">
Inputfält som skall visas om man klickar på länken nedan..
</div
<div>
länk som togglar om name="2" skall visas eller ej.
Vore trevligt med två alternerande länkar, typ: visa name="2" och dölj name="2"
</div
Skall givetvis fungera med olika browsers, samt det läget man togglat till skall vara kvar akivt så länge man är på sidan...
Hoppas någon förstod :-)
/gert
Peter SMedlem sedan dec. 20025 483 inlägg Hej och välkommen till wF!
Använd gärna kod-taggarna när du postar kod, så blir den enklare att följa :)
<div id="i2"><input...></div>
<a href="javascript:void(0)" onclick="document.getElementById('i2').style.display='block'">Visa</a> <a href="javascript:void(0)" onclick="document.getElementById('i2').style.display='none'">Dölj</a>
gabboMedlem sedan okt. 200534 inlägg Tack för ditt snabba svar, men behövs det ingen liten kodsnutt att lägga i headern?
/gert
Peter SMedlem sedan dec. 20025 483 inlägg Inte nödvändigtvis. Men visst ;)
<script type="text/javascript">
function sh(m, id){
var elm = document.getElementById(id);
switch (m){
case "show": elm.style.display = "block"; break;
case "hide": elm.style.display = "none"; break;
}
}
</script>
<div id="i2"><input...></div>
<a href="javascript:void(sh('show', 'i2'))">Visa</a> <a href="javascript:void(sh('hide', 'i2'))">Dölj</a>
gabboMedlem sedan okt. 200534 inlägg Jag skall testa
Peter S skrev:
Inte nödvändigtvis. Men visst ;) [kod]<script type="text/javascript">
function sh(m, id){
var elm = document.getElementById(id);
switch (m){
case "show": elm.style.display = "block"; break;
case "hide": elm.style.display = "none"; break;
}
}
</script>
Borde det fungera utan detta?
Jag fick det inte att fungera utan iaf. jag skall testa denna variant i kväll
Tack / gert
J.N.Medlem sedan apr. 20031 660 inlägg HEJ!
gabbo skrev:
Borde det fungera utan detta?
Att lägga kod i head är inget som behövs, man kan lägga koden som Peter S gör, det är en smaksak.
Jämför med att lägga scriptet i en include-fil. (Även om den faktiskt hamnar i head också, om man länkar det där.)
Jag har provat båda koderna utan problem.
gabboMedlem sedan okt. 200534 inlägg Trevligt forum detta. Snabba och vettiga svar, det är inte lätt att vara nybörjare på java :-)
Jo, dom andra tipsen fungerade ypperligt, men dom gör inte riktigt det jag vill att dom skall göra, hade jag haft mer javakunskap så hade jag kanske kunnat editera dom...
Detta är mitt önskemål:
När man kommer till sidan, eller när man gör en reload på sidan skall "avancerad sökning" inte vara synlig.
När man valt "avancerad sökning" så skall den div'en vara öppen under hela sessionen, oavsett vilka andra länkar man använder på sidan, detta script kommer att köras i en sidobox...
Några tips..?
<div>
Här har vi normal sökning..
<a href="xxxx">Avancerad sökning</a> (öppna nästa div, denna länk skall inte synas när "avancerad sökning" är vald)
</div>
<div id="adv">
Här är avancerad sökning..
<a href="xxxx">Stäng avancerad sökning (denna div)</a>
</div>
Peter SMedlem sedan dec. 20025 483 inlägg Se om du kan skapa någonting med hjälp av denna tråd. :)
gabboMedlem sedan okt. 200534 inlägg Nä.. jag fattade ingenting :-)
Jag får väl fundera och testa mig fram..
..men går det via javascript att spara aktuella inställningar för aktuell session, utan att använda sig av cookies?
/g
Peter SMedlem sedan dec. 20025 483 inlägg Nej, det går inte. Det får du använda ett serverspråk för. :)
linuxMedlem sedan nov. 200521 inlägg Hej Hej,
någon som har koll på hur stödet i olika webbläsare är för att visa/dölja lager?
Peter SMedlem sedan dec. 20025 483 inlägg Hejsan! :)
Ovanstående kod förlitar sig huvudsakligen på metoden document.getElementById, för vilken stödet i olika webbläsare kan ses här.