webForumDet fria alternativet

Fylla värden i två fält

JavaScript

2 svar · 197 visningar · startad av addeweb

Medlem sedan jan. 2004216 inlägg
Frågan#1

Jag har gjort iordning en sida med menyhantering. Till menyn väljer man en sida med rubrik och länk från ett popup-fönster med en lista på webbplatsens sidor med Infoga-knappar. Jag har gjort en funktion som ser ut så här:

function insertHeadingUrl( rubrik, url ){

window.opener.document.f.heading.value += '' + rubrik + '';
	window.opener.document.f.href.value += '' + url + '';
	window.close();
}

De två fälten som tar emot värdena:

<form name="f" action="content_operations.php?p=insert_topmenu" method="POST">
<b>Rubrik</b> <b style="color: red">*</b><br /><input type="text" name="heading" size="20" maxlength="30" />
<br />
<b>URL-adress</b> <b style="color: red">*</b><br /><input type="text" name="href" size="20" maxlength="80" />
<br />
<input type="submit" name="save" value="Skapa" />
</form>

Funktionen fungerar men inte riktigt. Heading-fältet på huvudsidan blir ifylld men inte href-fältet. Efter dessa rader avslutar man med att stänga fönstret automatiskt. Vad är det som jag har missat för att kunna få de båda fälten ifyllda??

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Jag hade bytt namn på fältet href.

Medlem sedan jan. 2004216 inlägg

Nej, jag har nu hittat felet. Nu fungerar det! I popup-fönstrets lista har jag ändrat en av de två parametrarna i funktionen insertHeadingUrl() så att Ínfoga-knappen får följande:

echo "<input type=\"button\" name=\"insert\" onclick=\"insertHeadingUrl('".$row['heading']."', 'index.php?id=".$row['id']."');\" value=\"Infoga\" />

Det ska vara en id-variabel istället.

267 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
130 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
128 ms — ändringar (db)