webForumDet fria alternativet

Kan man byta window.open?

6 svar · 306 visningar · startad av pash36

pash36Medlem sedan sep. 200510 inlägg

Hej,

Är ej kunnig inom Javascript. Uppskattar om nån kunde hjälpa mig.

Jag har en rullmeny där jag använder openwin-javascript för att öppna länkarna i rullmenyn. Nu har jag använt ett verktyg på nätet som skapar dhtml-menyer med hjälp av javascript.

Efter att jag har installerat menyn (skapade i verktyget) så har min rullmeny slutat att fungera. Jag kollade om de här 2 använde sig av samma variabler som krockar med varandra men misstänker starkt att det är detta som ställer till det :

I rull meyn använder man sig av function

function openWin(o,features){  window.open(o,"",features);};

Samtidigt i filen stm31.js som verktyget använder sig av så finns samma function på detta sätt

window.open(it.url,it.target);

Hur kan jag bli av med detta problem? Kan jag byta namn på function?

Med vänliga hälsningar

nitro2k01Medlem sedan aug. 20039 342 inlägg

window.open är en funktion som finns i själva språket javascript, och kan användas hur många gånger som helst. Det skulle hjälpa om du

1. Postade en länk till sidan, alt. lade filerna i en zip och laddade upp på forumet.
  2. Berättade på vilken rad felet uppstår. Jag antar att du använder Internet Explorer, då får du upp information om rad och felnamn om du dubbeklickar på symbolen nere till vnster i fönstret, om den är gul (Vilket betyder att ett fel uppstått)

Visst bifogar filerna här:

Minsajt.txt är php-filen och stm31js.txt är javascriptet för dhtml-menyn som anropas (stm31.js)

Tack för hjälpen.

Glömde skriva felmeddelandet :

Javascript Error
Description: Ett objekt förväntas
source https://www.sajten.
Line 404

Ingen som kan hjälpa?

@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg

Om du har möjlighet att ge en länk till sidan är det nog lättare att se vad som är knas.

Jag vill inte lämna adressen till sajten innan jag lanserar den. uppskattar om nån kunde hjälpa mig ändå med tanke på att jag har bifogat loggen och koderna.

255 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
126 ms — hämta statistik (db)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)